torsdag 1 januari 2009

Vattnet har gått

Förmiddagen vart lugn. Jag och mamma satt framför TV'n och kollade på paraderna. Jisses vilka pengar som går ner i dom där paraderna! Hur ballt som helst!
Kvart över tolv gick jag ner i stallet för att mocka och göra i ordning där. Hästarna kan vara ute mer på nätterna här vilket är skönt men över nyår fick dom vara inne. Jag hann inte vara borta mer än 5 minuter så hör jag mamma skrika genom hörlurarna. Jag hör inte vad hon skriker men förstår att jag skall komma bums. Jag släpper grepen och springer upp till huset. Kanske ska ge mig själv ett nyårslöfte att förbättra min kondition... Crispys vatten har gått!!! Massa vatten med gegga i har hon lagt överallt på undervåningen. Super tänkte jag! Jag får mina nyårsvalpar och hon kanske valpar under dagtid?!? Vi gjorde snabbt i ordning vad som behövdes, handdukar, saxar mm. Crispy visad tydligt att hon helst ville ligga i soffan så den förberedde vi med massor av handdukar om hon skulle börja där. Och där har vi blivit sittandes HELA eftermiddagen! Klockan är nu 19:16 och inte en enda liten valp har kommit ut. Crispy har flåsat och gått runt en del men sedan gått tillbaka och sovit. Tvättat sig i baken och visat alla tecken på att valpning är nära men det enda som är kvar är att klämma ut dom små varelserna också. Jag har en känsla av att det här kan bli en lång natt. Precis som jag sitter här och skriver har dom första små krystvärkarna kommit så det närmar sig.

Typiskt är väl att mamma har både ryggskott och mådde illa så hon har gått och lagt sig så henne vill man inte väcka men det här kommer nog gå bra får jag hoppas.

Spänningen stiger...

Inga kommentarer: