torsdag 29 januari 2009

Rubrikproblem

Idag är det en väldigt blandad kompott så jag vet inte riktigt vad jag skulle döpa inlägget till...

Jo då, teknikern dök upp igår vid halv sju på kvällen. Det var svinkallt ute i shoppen där maskinerna står. Inte skoj direkt men det fick väl gå... Brodyrmaskinen Berta (den lilla) var det inte något större fel på, den verkade trampa på fint. Agda däremot var det lite värre med. Det verkar som om något har hänt där man har gjort om elen i den och då har moderkorten gått sönder... så nu skulle nya sådana beställas så får vi se vad som händer med henne. Tråkigt är det varjefall. Men jag får roa mig med Berta, vilket jag ockås har gjort... jag lovade Ann-Sofie för länge sedan att jag skulle brodera handdukar med valparnas namn på men eftersom jag inte har kunnat det så har jag fått säga till Ann-Sofie att dom kommer så fort jag får igång apparaterna... så det här har hon och de nya valpägarna att vänta om en vecka...

Bilden är tagen med mobilkameran, därav det konstiga ljuset...

Sedan en hälsning till mamma:

I skrivandes stund är alla hundar utomhus. Solen skiner och det är väl en 8 grader ute. Zascha bara satt och kollade på mig medans Robbin höll på med några konstiga krälkonster där bakom...

Hände en märklig sak idag I morgon ska vi shippa tre valpar iväg. En till Oregon, och två till Florida. En av dom som ska få en valp i Florida har varit väldigt svår att kommunisera med. när jag har skrivit mail så har hon inte svarat men hon har svarat på mammas mail varjefall. Från början tills nu var och är det sagt att valparna skulle fraktas iväg imorgon, alla på samma gång för enkelhetens skull eftersom det gick att arrangera med flygbolaget. Men plötsligt i tisdags får mamma ett mail av henne där hon ber oss att göra om alla arrangemangen så hennes valp kunde flygas idag istället. Då var det meningen att den här teknikern skulle komma idag så det gick inte för min del alls men jag ringde ändå till flygbolaget och kollade men eftersom jag redan bekräftat där så gick det inte att ändra heller. Mamma mailade då denna informationen samt flyginformationen till tjejen som ska ha valpen men har inte fått något svar. Plötsligt idag så ringer först flygbolaget till mig och hör om valpen har blivit skickad, nej säger jag, det är imorgon. Jaha, nä för hon står och ska hämta den idag. Kan hon inte läsa sina mail?!?!? Det tar tio minuter så ringer Miami Police Dept. upp och vill ha en beskrivning på valpen och jag förklarar återigen för dom att valpen har aldrig lämnat Texas, sluta leta och att det är valpköparen som inte läser sina mail (om inte annat förstår hon dom inte eftersom hon är italienska). Ytterligare en stund efter ringen valpköparens kompis upp som är bättre på engelska och frågar vad vi håller på med och jag säger till henne att valpköparen får läsa sina mail och återkomma till oss med svar så skulle den här situationen inte uppstått. Men valpen kommer att fraktas imorgon enligt dom mailen hon har fått med rätt uppgifter på. Vid det här laget börjar jag bli lite irriterad på henne faktiskt. Så nu får vi se om hon hämtar valpen imorgon eller vad som händer... men det har tydligen varit ett herrans liv efter en valp i Miami som aldrig ens har lämnat Texas...

Ikväll ska dom valparna badas och då ska jag ta lite kort på dom tänkte jag. Så länge får ni nöja er med prickiga kort...


Nej, det var nog allt för idag. Jag ska slänga mig på soffan en stund innan valptvättarslaget går igång. Jag har väldigt ont i huvudet idag men jag tror det är för jag frös så inatt. Jag blev genomkall ute i shoppen igår och hade jättesvårt att få tillbaka värmen... sedan blir det en tidig kväll för jag ska upp klockan 4 imorgon bitti...

Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh dem blev ju helt superbra handukarna :) verkligen jättesnällt av dig ! dem ska räckas över med varm kram från daim :)

dina prickbebisar är ju heltunderbara ! och hoppas du slipper mer krångel med valpleveransen o köparen där i dag .
stor kram !!

Anonym sa...

Åh, vad goa dom är, småprickarna!
Men vilken människa den här valpköparen i Florida. Visst sjutton kollar man svar när man gett förslag på en förändring, hon kan ju inte bara ta för givet att det går att ordna...

Pia sa...

Konstig människa den däe valpköparen Hoppas hon fattar nu att valpen kommer i morron Vilken trevlig ide att ge Valparna varsin personlig handduk Det måste ju bli jätte uppskattat :D Nöja oss med prickbilder .... Inga problem ;)

Anonym sa...

Jaha, det här med valpbilder är farligt. Nu blev jag kär igen!.. Den första bilden med ensam valp, den bör faktiskt bli arbogabo.. :) Nej just ja, jag ska inte ha nån valp nu.. *övertalar mej själv*.. Men den var sååå söt.. Och ja självklart får du lägga till mej i listan, jag gör desamma med dej.. :)

Anonym sa...

Snygga handdukar! Och hoppas att det bara är språkförbistringar och inte intelligensproblem hos din valpköpare...

Anonym sa...

snygga handukar!
vilken konstig valpköpare,hon kan väl inte bara komma och ställa krav/ändra,det kanske inte alls passar er,nej hon får anpassa sig efter ER,därmed basta!*ler*
lycka rtill med badningen,här är det fullt upp med foderändring...