onsdag 7 januari 2009

Full Rulle

Sicken dag!!!!

Det började med att mäklarna i Sverige mailade oss och påstod att gårdarna i Sverige var oförsäkrade. Då är klockan 6 på morgonen här i USA. Det vart ju full rulle på morsan och telefonen var i full gång. Det visade sig dock att försäkringarna stod på företaget och var betalda som dom skulle *puh*.


Idag kom vår städerska hit och städade. Telefonen fortsatte att gå varm hela förmiddagen av folk som var intresserade av cockervalparna. Jag tror att jag nog har tagit emot 10 samtal och jag vet inte hur många mail om dessa små valpar. Så nu har vi bara 2 hannar kvar... En ska till Nashville, en till Florida och en till New York så det blir verkligen full rulle här. Mitt i alla samtal ringer en kvinna härifrån Dallas och frågar om hon får komma ut imorgon och titta vilket var helt okej. En timme senare ringer hon igen och undrar om hon får komma idag vilket då fortfarande var okej. En timme senare var hon här. En jättetrevlig kvinna som bokade två valpar, en tik och en hanne. Under den tiden fortsatte telefonen att ringa, städerskan skulle åka härifrån och kör då ut på gräsmattan vilket skulle visa sig vara ödesdigert eftersom det har regnat en HEL DEL här och pang så satt hon fast! Hon fick vänta i nästan en timme på sin man som skulle komma och dra loss henne med kedjor som han hade. Sedan visade det sig att hon hade kedjorna i sin bil och vår bil var för svag så en annan granne kom och drog loss henne....
Sedan åkte valpköparen och telefonen fortsatte att ringa. Ett evigt springande fram och tillbaka mellan datorn och telefon och valpar.


Jag skulle ha fått igång brodyrmaskinerna men hann aldrig börja leta i flyttkartongerna efter alla tillbehör till dom så jag kom inte så långt med det. Jag skulle ha mockat stallet, det har jag inte heller hunnit så tur är väl att man kan ha hästarna ute dygnet runt här utan att någon säger något om det...


Imorgon ska jag åka till vår CPA, typ som en advokat om jag fattar det hela, och fylla i papper för mitt nya företag *jippiee*...
Nu ska jag gå ner, sätta mig i soffan och ha en trevlig kväll med min lika trötta mamma!!!


Kram och adjö!

2 kommentarer:

Humlan sa...

Låter som om du kort och gott haft fullt upp hoppas starten av företaget kommer igång smidigt och lycka till

Hoppas alla valpar får nya bra hem

Anonym sa...

lycka till med företaget !!och glöm inte sova ibland med ;) kram !!