lördag 17 januari 2009

Text & Musik: Daim

Till tonerna av en pipylandes Daim börjar jag här att skriva dagens blogg.

Jag förstår inte hur en hund kan orka pipa så mycket som Daim och Question har gjort idag... helt obegripligt. I natt var Daim uppe och vandrade och pep ganska mycket men jag fick ändå sovit en hel del. Anledningen till detta pipandes: Hoppsan höglöper. För att råda lite bot på detta tog jag en av valparna (Crispy var ute vid tillfället) och visade honom sin dotter (det var Bounty jag tog så klart). Daim verkade stolt över att få se henne, slickade henne och nosade på henne. Men tankarna hos honom fanns hos Hoppsan, det syntes... Question har inte varit så mycket bättre han! Suck och stön, måtte bara löperiet gå över snart!

Det har varit en lugn dag idag. Vi har fått bytt däck på bilen till ett ordentligt däck. Skönt att inte behöva köra runt med den oron. Den bilen är i och för sig ganska farlig på vägarna känns det som för det knakar och brakar och slår om den så om en axel går av blir jag lixom inte förvånad...

På eftermiddagen har cockervalparna varit ute, ni får se bilder från det imorgon. Det märks nu att dom bara är fem kvar :D Jag och mamma har suttit och kollat på film. Båda två är jättetrötta idag. Egentligen utan anledning. Okej... jag går upp 05:45 varje morgon för då vaknar dom där löpvovvarna så det är väl lite jobbigt... men ändå tycker jag att jag har varit ovanlgit trött faktiskt...

Dagens bilder är enhälligt snodd från Prickiga Pojkars blogg. Dom är på Dumle... asså visst e han go? Tror ni jag längtar tills han kommer hit? Jag tror att han och Bounty kommer ha det så j*kla skoj tillsammans! Co-Co som är så barnslig lär också tycka det blir jätteskojsigt :D


Det får bli en tidig kväll ikväll.... sängen here I come...

4 kommentarer:

Sarah sa...

åh herre jösses! sötare hund får man leta efter än Dumle! :O
skönt att d ordnat sig med bilen å jag är inte avis på höglöpande tikar, hehe. har juh precis kastrerat Sune nu så jag hoppas att jag slipper sånna pipanden.. hehe..

Pia sa...

Åhhh söt e bara förnamnet :D

Anonym sa...

dumle är så go så man blir alldeles varm i hjärtat..co-co får lära honom alla bus hon kan :D Det ser jag fram emot o läsa om här sen :)

Anonym sa...

Vad söt han var! Ser ut som att han har blåa ögon. Det är ju gulligt! Du får skaffa dig hörselskydd som du får sova med. Bara det inte står John Deere på dem så är jag nöjd! haha. Ha det så bra! kram