söndag 18 januari 2009

Gårdagen och dagen

Egentligen har det inte hänt så jättemycket varken igår eller idag. Igår var vi mest bara hemma, fick däcket fixat och jag tog lite bilder... som kommer HÄR...

Yen fick vara ute i valparnas nya hundgård... självklart tillsammans med sina syskon...

Molly försökte förändra sin frisyr, det gick inte så bra kan meddelas

Hanniball låg och vilade efter middagen i solen...

Och Japp och Co-Co lekte under eftermiddag och kväll så dom var härligt trötta till natten :D

Balloon öppnade till slut sina vackra söta charmiga ögon...

Idag då... hela förmiddagen gick åt att göra en folder om företaget. Jag vart faktiskt ganska nöjd om jag får säga't själv. Det här bildcollaget fick pryda framsidan... tycker den ändå känntecknar en hel del av mig... hästarna är Always Dallas DW och Sugarbum BW som vi har fött upp själva och hundarna Daim, Co-Co och Japp är Dalmatiner - en av mina favoritraser (konstigt va) och Daim är i avel och Co-Co kommer förhoppningsvis till avel när hon är mogen för det...


Daims barn som han har här börjar också bli lite kavata nu när dom har fått ögon allesamman. Snart förbyts fleecefilten med bilar på till tidningspapper och en stor kudde i hörnet...I nästa vecka ska dom börja få ersättningsmjölk eftersom Crispy är tillbaka på Z/D för sina öron. Dom är redan mycket mycket bättre!!!

Fick lite kort från Leva och Zloty, numera kallade Carly och Cody. Det är dom valparna som flyttade in till Dallas... Dom ser ut att ha det suveränt!

Annars så har jag idag haft min första lektion i Allmänlydnaden. Det var bara en anmäld men jag kände som så att ska jag få igång företaget på något sätt så ska jag ha denna enda elev bara för att få ut ett ord om mig. Jag tror att "mun mot mun" metoden kommer att funka hyfsat varjefall, tillsammans med annonserna i tidningen jag satte in här och dom här foldrarna jag gjorde idag. Jag skrev ut 20 stycken och 2 försvann på bara 3 timmar :D

Daim har varit fullkomligt hysterisk idag. Han har ylat heeeeeela dagen. Mamma har åkt och köpt pizza till kvällen bara för att få vila öronen *haha*. Jag förstår henne för han har inte varit tyst fem sekunder ens... Måtte bara Hoppsan sluta löpa snart!!! Men då börjar väl Billan eller någon annan istället...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej ! sitter här kl 07.20 o ska snart ge mig ut i massor av snö som kom i natt önskar man hade ert väder !
Den foldern blev supersnygg o kommer garanterat locka kunder :)

supersötis valpar..Balloon vilken goding !

Pia sa...

Usch stackars Daim vad jobbigt han har det ;) Superfina bilder allihop