tisdag 20 januari 2009

Stolt Amerikan

Det här är en dag som jag måste erkänna att jag är stolt över att vara amerikan. Jag har fått vara med om något historiskt.
Jag var tvungen att åka till banken på morgonen och var ganska irriterad över det. Jag hade mer ställt mig in på en dag framför TV'n och egentligen är det också vad som hände. Banken tog visserligen längre tid än jag hade tänkt mig men jag kom hem exakt 3 minuter innan vice presidenten svor sin ed. *puh*, jag hann. Sedan har jag suttit framför TV'n hela dagen. Nu har jag tagit en liten bloggpaus för att sedan, när jag är klar gå ner och fortsätta titta på TV... tills jag somnar.
Jag vart nämligen måttligt road när telefonen ringde klockan 4 imorse. Nu har nya ägarna av Poppelhaga även dragit dit grävmaskiner och det är ett jävla ståhej. Jag kan inget göra åt det! Men sedan vart jag irriterad och klarvaken. Kollade mailen och hade fått mail ang Bäckseda Ryttarsällskap som jag var tvungen att ta tag i direkt eftersom ridsportförbundet inte har öppet längre än till 12 på dagarna i Sverige så det var precis att tiden räckte... Men sedan var det ju kört att somna om. Låg och surfade lite på nätet från mobilen och myste med hundarna tills mamma gick upp... resten vet ni ju redan...
Tack för all positiv respons med boken också! Jag lovar jag ska skriva så fingrarna glöder på tangentbordet. Tyvärr tar det ju ett tag att komma igenom det här projektet men jag och mamma kom faktiskt fram till att måndagar får framöver bli skrivardag... återstår att se hur bra det går med det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! Ja de förstår jag, jag bara längtar tills de blir klart och de är ju riktigt snart! Men de hade helst kunnat få vara över imorgon! Nää jag funderar alvarligt att på student morgonen så skiter jag i allt.. jag och abbe tar sovmorgon!

Anonym sa...

Men gud vad hemskt, de är spöstraff på sådant! Jag hade nog närmare frågat 'vad är ditt problem?' ^^ Nää de är synd att klockorna inte går de minsta synkade ifrån usa till sverige! Hoppas du får lite sömn iaf, du får sova middag :D

Hahaha ohja ^^ han är så himla gullig alltså :D Vi behöver ju aldrig vara orolig vilken hund som kommer åka tvärs över atlanten! ^^