tisdag 5 maj 2009

Åksjuk hund

Ibland känner man sig som en djurplågare... idag var en sådan dag. Jag skulle på ringträning och eftersom Co-Co har utslag på sidan ville jag inte ta med henne så jag beslöt att ta med Dumle istället... Dom fick frukost vid halv sju, tänkte att det borde ju räcka när vi ska åka kvart i nio. Jag hade inte någon aning om att han skulle bli så åksjuk heller... men stackars lilla Dumle. Han mådde så dåligt i bilen. Han satt i en bur (vilket var tur) men han kräktes nog sju gånger och bajsade en gång. Vi vart 20 minuter försenade till träningen för vi fick stanna och fixa och dona. Stackars Dumle satt och dregglade värre än en tiggande Sankt Bernhard i bilen. Han mådde verkligen jättedåligt. Jag fick så dåligt samvete. Väl framme återhämtade han sig ganska snabbt och efter en stund var han lika pigg som vanligt så vi var med en stund. Det vart ganska mycket för honom. Vi höll oss till att hälsa på andra hundar och låta alla möjliga människor komma fram och klappa. Dom var läskiga!!!! JÄTTELÄSKIGA ibland!. Men Dumle var jätteduktig. Jag hade faktiskt kameran med mig men den kom aldrig ur bilen... dumma jag. Jag hade nog med att passa om han skulle känna sig sämre igen, att hålla pappret redo. Det var först när vi åkte därifrån som jag kom på den... Hemvägen gick mycket bättre. Han dregglade ganska mycket men spydde bara lite en gång och då var vi en kilometer hemifrån. Nu ligger han och sover som en stock. Han var jättetrött när han kom hem. Det är helt tyst från valprummet så jag väntar med att gå in och ta en bild till senare. Jag tror att Dumle behöver få sova i lugn och ro en stund... Det är inte lätt att vara valp!

Inget föl ännu... för er som har gissat på Aishas vandringspris - många av er har glömt att gissa könet på fölis... då minskar era chanser att vinna... just so you know... En liten hästbild kan ni få...

Aisha har förresten fått sitt stamboksnummer nu så nu heter hon egentligen Aisha 28762... om någon nu var nyfiken *fniss*. Hon är typ tionde generationen som blir stamboksförd på mammans sida, det tycker jag är lite skoj faktiskt...

Nu när det är en sån dag där jag inte har så mycket att berätta egentligen så tänkte jag ta lite "världsaktualiteter". Fick ett mail med en förfrågan om hur vi klarar Svininfluensan här... Ja... vad ska man säga... Det är inget man går och tänker på direkt. Pratar du med en läkare så säger dom att den är inte värre än någon annan influensa som helst egentligen utan det är media som har blossat upp det till vad det är. Skolorna här är stängda eftersom det är en ganska stor smittokälla men vad gör det? Barn och ungdommar har ingen stans att gå för föräldrarna måste jobba så det enda som händer är att smittan i så fall går på gatorna istället... men det är ett sätt för staten att kunna säga "vi gjorde vad vi kunde"... I övrigt påverkas vi inte något av den mer än att nyheterna fylls av det... Men visst, ser man en förkyld människa så tar man en LÅNG omväg kan jag meddela!!!

Ha det gott

7 kommentarer:

nettan sa...

jag tror Aishas föl blir fux utan några tecken alls,kanske lite på en kota möjligtvis,den förd den 8:e maj kl 16.00 ER tid.och det blir ett STO!!

lotta sa...

Oj.. Jag skickade Pm på facebook till dig om fölisen;-) Stackars Dumle som är åksjuk.. hoppas att det "växer bort" Ha det fint!

Prickiga Pojkar sa...

nämen skruttisen då..jobbigt att han blev så dålig..tur dem har en förmåga o bli sitt pigga o glada jag snabbt igen :)
Pia har lite problem med åksjuka med så hon åker bara lite korta sträckor då går det bra..för längre så blir det åksjuktablett.

Maria sa...

Stackars liten dumle!!.. Det är inte lätt att vara åksjuk. Pegi har med en släng men jag tror det har med att göra att peppar lever så mycket rövare i bilen och då stressar hon upp sej av det. Ska köpa skällhalsband till honom, då blir de nog lugnare.. :)

Pia sa...

Stackars lille dumlekillen

Anna Karlsson Widmark sa...

Stackars Dumleplutten! Hoppas det växer bort. Kan det göra det? =) Kram på dig!

Anette o Nilla sa...

Stackars Dumle!
Ja, den här svininfluensa känns inte kul, men det är nog som du säger, att media förstorar upp det hela mycket. Eller, hoppas att det är så i alla fall. Erika har en lärare som är antingen i New York eller Mexico (men så dum kan hon väl inte vara) och kommer hem nästa vecka. Klassen pratar om att skolka hennes lektioner eftersom dom är livrädda för smitta...