fredag 15 maj 2009

Nya inneboende

Hej alla glada!

Först en kommentar till en kommentar i gårdagens blogg... videobloggen får ligga nere tills jag har lärt mig hur man får upp sina inlägg på mindre än 30 timmar. Det tar sån fruktansvärd tid att få upp det när man kör över satelit så det blir inte roligt då!

Helt plötsligt igår eftermiddag så började först mammas hundar skälla något fruktansvärt. Jag kollade ut och såg att dom sprang och kollade på något. Strax därefter hängde mina hundar på skällandet. Och det tog inte många sekunder innan mina ögon också fastnade på:

Jag ryckte ut minneskortet ur datorn och snabbt in i kameran och hann varjefall få denna bilden. I stadig takt traskade dessa tvärs över trädgården och in i hästhagen. Hästarna var långt därifrån så dom hade inget att vara rädda för där varjefall... Men visst var dom söta!

Värmen steker idag. Det är lite lugnet före stormen. Mamma har hjälpt mig idag att ta in Aisha och Bumlan med tillhörande bihang för i morgon ska det regna hela dagen. 60% chans till regn och då vill jag inte ha fölisarna ute. Speciellt Acriz är lite för liten för det även fast det är varmt. Så när dom ändå stod nära grinden så fick dom komma in. Smiley börjar bli väldigt självständig nu... måste få någon som kan hjälpa mig att hålla Bumlan medans jag tar tag i Smiley och lär henne grimma och grimskaft. Mamma var jätteduktig idag och ledde Bumlan medans jag föste fölet men man måste vara två för att få på grimman på Smiley för hon är så rädd än så länge och så måste det vara någon som är lite orädd om stoet blir upprörd när fölis går omkull i grimskaftet. Det gör dom alltid första gången... Men det löser sig nog.

Det var nog allt för idag, det har varit en ganska lugn dag :)

2 kommentarer:

hemtrevligt sa...

hej! vilken söt fölis och så skönt att allt gick bra!kram nettan

Strega sa...

Vad mycket bäbisar ni har hos er nu! Och gässen ser ut som våra svenska! :)