söndag 31 maj 2009

Inget nytt

Inget nytt ang Yen. Lite fler folk har tydligen sett henne på en gata igår runt 10-tiden men det är sista tecknet efter henne... Victor har varit ute och letat hela dagen idag och ja, man kan inte göra så värst mycket mer faktiskt... lappar är uppsatta och polis och shelters är informerade... det är bara så tragiskt. Jag hade inte möjlighet att åka in idag igen till Dallas och hjälpa till med sökandet. Jag måste ta hand om dom djur vi har här hemma. Idag tog jag tag i mitt eget hus här på förmiddagen, något jag försöker göra på lördagar men men, ibland blir det inte så. Däremot kände jag mig duktig som faktiskt gjorde det idag istället... Medans jag fejade och donade hade jag mina hundar i mammas trädgård... vi har det varmt så dom håller sig mest i skuggan. Fördelen med att dom kan vara i mammas trädgård är just att hon har skugga, det har inte jag i min trädgård...
Till slut tyckte Daim att det fick räcka med att vara ute i värmen och gjorde försök att öppna grinden. Men han misslyckades. Jag tog det lugnt efter städningen... gick ut och njöt av solen... när jag öppnade mina ögon såg jag det här:
Helt super - jag kunde ha koll på hundarna i mammas trädgård och bara njuta av värmen. Ibland gick solen i moln - men inte blev det kallt, bara skönt!!! Vid fyra böt jag om på alla hundar - mina in och sova och mammas ut och leka. Och jag själv, ja jag fick något underligt infall att göra pankakor... Vi hade en pankaksmix som vi hittat på Ikea som jag gav mig i kast med. Och ärligt - nej jag har aldrig stekt pankisar förut... det har liksom inte blivit så men jag tycker inte jag var så himla dålig ändå...
Det var bara första pankisen som blev bränd för pannan var för varm och sista bankisen vek sig när jag skulle vända den men resten vart jättefina enligt mig. Så jag var så stolt jag... Förpackningen räckte till sju pankakor... efter 1½ var jag proppmätt... så det var bara att ge den sista halvan till Crispy som lätt tuggade den i sig och stoppa resten i kylen...
Meningen var ju att mamma hade sålt en till hund, Carmen. Mamma hade bett mig fixa flyg för henne och hon skulle åka samtidigt som jag hämtar Karin och mamma (nästa söndag). Så allt var bokat och klart med veterinärer och flyg. Så mamma ber mig att se till att nya ägaren skickar en check så hon kan resa. Jag skriver ett litet mail till nya ägaren som idag ringer upp mig - skitförbannad. Nä hon kunde inte betala något nu i hennes ekonomiska sits för hon var arbetslös och det hade hon sagt till mamma. Jag sa bara att jag har inte en aning om vad ni har för avtal och inte utan du får ta det med mamma. Så dom hade mailkontakt vilket nu har resulterat i att imorgon måndag skall lilla Cilla avboka allt som är uppbokat för att vi tänker inte släppa iväg någon valp utan full betalning. Kan ni se att det händer med valpen och den inte är fullt betald, då kommer vi aldrig få betalt!!! Nej, full betalning - annars väntar vi tills checken kommer... Nya ägaren blev nog lite snopen över att valpen inte kommer på söndag som bestämt.
Nu är det duschen som väntar och så ska mammas hundar in och ha mat och nattas sedan. Imorgon är det måndag... Vem vet vad den dagen innebär? Jag har lite planer men vi får väl se...
Grattis på mors dag förresten alla mammor där hemma (speciellt min).
Kram och adjö
HÄ DÖ

4 kommentarer:

Saint Cox sa...

öööhhh, jag kommer lördag, DEN 6 och menar karin gör likaså???????

Cilla sa...

Nämen va fan... kan jag inte hålla reda på dagar längre? Nä tydligen inte... ja ni båda kommer på lördag 6/6... det är bara jag som är snurrig... fan... nu rök en dag till i min kalender... hur ska jag hinna med allt?????

Pia sa...

Nämen Fy vad oroligt att bli av med sin hund Hoppas ni hittar den snart Här i Skåne e det så varmt att nu har jag börjat klaga . KRAM

nettan sa...

hej cilla.
pannkakorna ser superbra ut,grattis.
här har vi haft 25grader i skuggan i 3dagar,så skönt så!
jag har gåt en promenad och sedan köpte jag en glass på vägen hem.
katterna njuter utav värmen på balkongen,jag tycker nästan det är för varmt där.gav katterna kallt vatten med isbitar i,det tyckte de va gott i värmen.