lördag 9 maj 2009

Pigg och glad

Vaknade i morse och var riktigt pigg och glad!!! De senaste dagarna har jag ju varit lite hängig men i morse kändes det som jag var "back on track" igen. Otroligt skönt!!! Inte ont i halsen, inte ont i kroppen, bra humör, ja ni vet, en bra start på lördagen varjefall! Fixade i ordning hundarna, åt frukost och klädde på mig och gick över till mamma. Dagens mål var att flytta höbalarna som lades ut till festen. Dom skulle varit flyttade för länge sedan men men... Det var tungt och äckligt men det blev till slut gjort! Så skönt. När jag var klar var klockan bara kvart i tio!!! Jag letade ett tag efter det stora minneskortet och hittade inte det jag letade efter men ett annat som funkade lika bra. Tog stora kameran och gick ut i hagen för att fota lite. Jag gick lika mycket ut för att se hur mycket gräs det egentligen var där och se hur sjön egentligen såg ut... En del av sjön... den har blivit jättestor med allt vatten som kommit!

Här är diket som aldrig har funnits förut... här måste hästarna passera för att komma till andra sidan numera. Diket sträcker sig faktiskt en bra bit in i andra hagen också...

Bevisligen har dom inga problem att plaska i vattnet. Det här är Dallas framben som lätt tar sig igenom...

Det här är våra nya vänner... Möt Hans och Greta... jag kom inte på något bättre namn. Har ni något förslag får ni gärna dela med er! Dom har varjefall flyttat hit efter regnet och verkar trivas riktigt bra i vår sjö...

Hanniball och Dallas njuter av att vara ute och röra på sig och bara vara hästar. Dallas kom så lätt och snällt och hälsade. Hon gillar inte flugorna och småkrypen som finns här.

Nelly njuter nog också av att bara vara häst. Hon börjar bli lite rund om magen nu. Det är ju inte fölningsdags förrän i Juli på henne. Har för mig att hon kommer sist av alla...

Nelly brukar annars dra sig undan kameran men idag ville hon visst vara en linslus... Hennes son Delayed BW (Dumle) skall förresten säljas. Det är Kennedy - Dardel - Amiral på hans stamtavla, jättefin med trevliga gångarter. Han är 2 år nu, och håller på att förberedas så smått inför treårstestet. Bor i Dalarna. Om någon är intresserad av att veta mer så maila mig eller ta kontakt med hans ägare. Hennes blogg finns i listan till höger här... Jenny Samuelsson!

En annan Dumle är den här:

Dumlemannen... bilden tillägnad Ann-Sofie! Han och alla valparna mår jättebra och dom är just nu ute och leker och har det skönt. Dom njuter nog av att det inte är så supervarmt idag. Varjefall gör jag det...

Klockan är bara elva på förmiddagen här ännu så jag vet inte vad resten av dagen kommer innebära. Jag ska nog städa här hemma en del och göra lite brodyrmallar kanske... Det är väl det... dom säger att det ska börja regna framåt fem i eftermiddag så det återstår att se!

Kram på Er

4 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Det ser fint ut hos er, trots den stora sjön. Vad hände med Opera-kullen, förresten? Står inget om den på Saint Cox-sidan, jag var lite nyfiken... Kramis

Prickiga Pojkar sa...

åh du är för go ! fina dumlepojken :) vilken sjö ni har fått!det skulle passa dumles tokiga mamma att bada i ;)

Hemtrevligt sa...

hej.
åh vilka fina bilder!
här packar jag traderapaket som sjutton idag har sålt hela 5st under helgen vi var iväg,så här har jag nu mailat och packat paket i en timme!
godkväll.
kram nettan

Daniela sa...

Cilla värst vad du ljuger! Det är dumt att ljuga! Det vet du! Du sa att ni hade en damm, men det är ju en hel sjö!!!

Haha, skojar lite med dig, vännen!

Tack för all hjälp! Du är så snäll! Kramar