fredag 8 maj 2009

Funktionär

Jag undrar varför det alltid är jag som ska få alla tidiga tider så jag måste gå upp mitt i natten... jag kanske ser ut som någon som gillar att gå upp i ottan eller? I morse ringde klockan 04:30 och den enda fördelen med att den ringer då är att valparna inte har hunnit göra så mycket i deras burar... Det var bara att gå upp och fixa och dona med alla hundar i turordning och halv sex gick jag själv ut genom dörren... Begav mig mot dom stora arenorna i Fort Worth. Dom har nämligen ett JÄTTE komplex med hästarenor som används till mer än bara det, konferenslokaler, mässlokaler mm mm mm mm. Det är enormt! Fattar inte varför det inte hålls världscuphoppningar och sånt här, det hade ju varit suveränt för boxar och sånt finns redan klart. Allt är klart lixom. Nåväl, idag var hästarenans framridningscenter "Watt Arena" till för mindre fyrbenta vänner - hundar. Det var dalmatinersällskapet som anordnar tredagars agilitytävling...

Dom delade av arenan i två så det var två ringar som pågick hela tiden. Själv gick jag med lite papper och koppel och sånt mellan 8 och 11. Det var alldeles lagom tid faktiskt. Jag var hemma runt kvart över ett igen. Det tog nästan 1½ timme att åka dit för det ligger verkligen på andra sidan stan mot vad jag bor... Här hemma hade mamma varit så snäll och släppt ut mina jyckar i omgångar vid elvatiden och valparna hade fått mat så dom hade det bra. En del var ute så dom fick komma in en stund.

Jag beslöt mig för att testa om inte Co-Co hade löpt klart nu... hon är fortfarande lite svullen men det var värt ett försök. Försöket lyckades. Daim tyckte hon var ganska ointressant och Japp var bara glad för en polare till. Co-Co själv var överlycklig över att få komma tillbaka i normalstatus eller vad man ska kalla det.
Jag själv var så trött. Senaste dagarna har jag inte riktigt varit på topp. Vet inte riktigt vad det är egentligen. Jag misstänker att det kan vara en reaktion på luftkonditioneringen som man behöver ha på mer och mer. Jag har vaknat med svullen kropp och ont i halsen. När jag kom hem hade jag även lite ont i huvudet. För tredje dagen i rad gick jag och la mig och sov tungt i två timmar. När jag vaknade var jag inte ett dugg bättre tyvärr... Nu har jag tagit två huvudvärkstabletter så får vi se om det hjälper.

Vi har haft upp mot 30 grader idag. Det har blåst vilket har varit jättebra. Det blåste inte i Fort Worth så när man kom ut från arenan så var det som att gå in i en värmevägg. Det märks också på hundarna. Hoppsan har blivit soffliggare...

Henne måste man nästan kasta ut om man ska få ut henne på dagtid. För er nu som säger "raka henne" så säger jag absolut inte för då får hon soleksem till tusen och det har jag inte varken lust eller råd med... då är det billigare att låta henne bestämma själv när hon vill gå ut. Jag går hellre upp klockan fem på morgonen och låter dom vara ute medans jag sover två timmar till. Men även dom korthåriga varelserna har det ganska varmt...

Man märker att dom inte riktigt har vant sig ännu till värmen. Och värmen lär ju inte bli mindre direkt!!! Men man vänjer sig nog får jag hoppas. Tänk om vi hade flyttat från Sverige nu... även fast ni har haft det ganska varmt så är det ju ingenting mot vad vi har det här. Både för människor och djur hade det ju blivit en totalchock!!!

Nu ska jag gå coh ge valparna middag och så får jag se om jag lyckas klämma i mig någon mat själv. Jag har verkligen ätit dåligt idag men aptiten har inte funnits där med huvudvärk och halsont...

3 kommentarer:

Saint Cox sa...

det var 34,3 i skuggan med en luftfuktighet på 78% hälsar mamma

Anna Karlsson Widmark sa...

Urk! Men jag skulle hellre ha varmt än det regnväder vi hade igår... Det var marknad i Kumla, vi satt hemma och tittade på när regnet studsade på taket mittemot... =)

Eva sa...

Vi kan bytaväder här regnar det och blåser.