söndag 17 maj 2009

Förste gräsklippare

Idag får det bli en snabb blogg. Jag har tagit lite bilder på allt möjligt men jag bara orkar inte redigera dom, det får jag göra i morgon...

I morse åkte jag och mamma iväg för att se vad en liten gräsklippare kostade till min baksida. Gräset var så högt att det gick mig till knäna och det går inte när man har hundar. Nu var det lite akut läge. Vi hittade en billigare variant som ändå hade startnyckel (det är inte vanligt här). När vi kom hem var klockan ett och vi försökte få igång denna lilla makapär. Det gick kanon! Så det tar 40 minuter för mig att klippa min lilla trädgård. Hundarna var överlyckliga när dom fick komma ut sedan och gräset var kort!!! Jag klippte kanter och runt träd hos mamma också så totalt klippte jag väl ca 1½ timme med "handjagaren". Mamma började sätta sig på den lite större och fräste runt på den. När hon var klar tankade jag om den och satte mig och klippte framsidan på mitt hus. Precis när jag ansåg mig vara klar med den ser jag någon sitta på en gräsklippare på framsidan av huset, men det var inte mamma för mamma har ingen hatt och den här kvinnan var betydligt större än min smala mamma. Hör och häpnad... det var våra grannar Jain och Marty som hade tagit varsin gräsklippare och satte sig och hjälpte mig att klippa hela vår gräsmatta. Framsidan brukar ta ca 4-5 timmar att klippa beroende på hur hög den är. Nu tog den 1½ för vi var plötsligt tre personer som klippte! Det var riktigt roligt att klippa gräsmatta då. Och vilken överraskning! Jag har aldrig varit med om att grannar bara kommer över med varsin gräsklippare och hjälper en att klippa gräset för dom tyckte vi hade så mycket annat som behövdes göras... Mamma fick syn på detta och åkte iväg och köpte pizza till oss allesamman som vi sedan satt och snaskade på. Så totalt idag har jag antingen puttat en gräsklippare eller suttit på en gräsklippare från klockan halv två till klockan sju på kvällen. Jag är totalt slut!!! Men nu är det gjort... för den här veckan... Och hundarna har njutit av att fått vara ute hela eftermiddagen på en nyklippt gräsmatta kan jag säga!

Fölisarna mår bara bra. Man kan knappt se att Covergirl är prematurföl. Och än mindre med så mycket. Charisma verkar ha okej med mjölk än så länge...
Bilder får ni som sagt imorgon. Nu ska jag ge valparna middag och sedan är det SÄNGEN för mig också!!!
Kram och godnatt!

3 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Sov gott! =)

Anette o Nilla sa...

Vilka fantastiska grannar!!
Det ska jag föra vidare till våra grannar, men utan att säga att du var med och klippte förstås ;) Tänkte att han kunde klippa vår gräsmatta när han ändå är igång med sin egen... ;)

hemtrevligt sa...

hej!
oj vilka snälla grannar,jane och marty verkar vara toppen!
godnatt!