fredag 1 maj 2009

Sverigebesök

Igår kom dom... den lilla skaran på 13 (!) pers från Lonestar Konferenscenter i Höör. Det var ju där vi hade vår avskedsfest (http://www.lonestar.se/) Att ha 15 personer boende är ganska många faktiskt. Det är jätteskoj men jag kommer ju inte ihåg namnen på Er *piiiiinsamt*. Egentligen fattas 2 personer. För ett par dagar sedan skulle dom promt prova på bullriding och jag varnade dom för att något skulle hända... mycket riktigt, en av killarna ramlade av och skadade knät så illa att operation krävdes. En annan kille håller honom sällskap så därav är det två mindre än beräknat.

Tänk vad bra att vi har ett STORT bord med MÅNGA stolar. Inte behövde vi trängas varjefall :)

I dag är dom iväg och prövar på Roping... en typ av westernridning. Jag skulle fått följa med men insåg att det var inte hållbart att jag följde med eftersom vi har festen imorgon och allt eftersom dagen har gått har jag insett att jag nog tog rätt beslut att stanna även fast jag gärna velat följa med. Jag var hos kiropraktorn i morse och sedan åkte jag och mamma och handlade det sista för imorgon. Efter lunch kom datakillarna och satte upp en trådlös antenn så jag har internet hemma hos mig så jag kan uppdatera bloggen varje dag igen :) Så nu får det vara slut på ursäkter... he he. Men nu kan man då också vara lite mer "social"... varjefall via MSN till Er i Sverige...

När mamma och jag var och handlade hittade vi en ballong som fick mig att tänka på Japp

Annars går det bara i förberedelsernas tecken. Vi räknar med att ca 60 pers kommer på festen imorgon. Det är väl typiskt när man skickar iväg inbjudningar att folk inte svarar. Man får ju räkna med att dom inte kommer men det är så dålig stil tycker jag att inte kunna meddela hurvida man kommer eller inte. Och speciellt när det är halva gänget som inte svarar, man pratar inte om en eller fem utan kanske 20 som inte har svarat... jag blir väldigt besviken över sånt. Men det är ju alltid så.

Nu får vi bara hoppas att vi har vädergudarna på vår sida!!! Senaste dagarna har vi haft lite otur för det har regnat som 17. Det är inte det optimala vädret för utomhusfest men vi har en plan B om det skulle behövas. Man kan inte göra så mycket åt vädret tyvärr...

Resten av dagen går i förberedelser... det är massor kvar att göra och både jag och mamma är totalt slut. Det stora gänget kommer inte tillbaka förrän framåt 8 ikväll så det är ju fyra timmar tills dess... jobb och slit...

Hä Dö!

3 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

det var ett jättestort bordni har ! vilken tur :) tror alla som kommer till er stortrivs ! Hoppas killen som skadade knät kryar på sig snabbt !

kraam !

Anette o Nilla sa...

Vilken jättefest ni ska ha, vi håller tummarna att vädret blir bra!

Anonym sa...

hej.vilken tur att ni har ett stort bord då.
Lone star-jag tänkte på hundmaten Lone star,men det här va ju nåt annat...
här har det varit varmt,26grader i skuggan-så vi har haft det varmt i sverige på västkusten oxå!
ha det kanonbra/nettan