måndag 4 maj 2009

Första dagen på jobbet

Egentligen kan man faktiskt säga att det är så... för idag är första dagen som vi har officiellt öppet... inte för att jag trodde att någon skulle komma men det var mest en psykologisk grej för mej. Jag har tänkt mig att försöka hålla lite öppettider och därigenom göra det lite lättare för kunder mm. Jag finns ju alltid att få tag på via mail och telefon... Men för att få in lite rutin och inte hamna i samma spår som i Vollsjö, man gick till broderian när man behövde... Så klockan nio var jag faktiskt där! Började med att plocka in trådlådan och fixa lite i den...

Tycker ni det behövdes?????

Sorterat och klart, redo för att ställas in i hyllan... lite lättare att överskåda

Jag och mamma åkte sedan och handlade lite staket till mitt hus. Hundarna boxas lite på husets kjol och kan igenom det komma in under mitt hus vilket dom inte får. Vi hittade ett bra plaststaket som vi köpte några sektioner av. Det blev riktigt bra faktiskt. Hoppas att det håller. Då kan vi köpa så det räcker till hela huset sedan...

När jag satt här och laddade av mina bilder från mobilen hittade jag en bild som jag tog när jag och mamma var och handlade till festen... För er som känner mig vet ju hur mycket Coca Cola jag har druckit... här smakar det inte alls lika dant och jag har inte druckit Cola sedan jag flyttade. Cola Zero finns inte ens på min karta. Det smakar så artificiellt så ni anar inte. Men jag hittade något ÄNNU VÄRRE!!!!

Finns detta i Sverige? Någon som har smakat. För mig är detta utom all smakväg. Fy så äckligt detta borde vara. inte nog med att det är amerikansk Cola... det är Zero också och på detta också med Cherrysmak!!!! Det KAN INTE VARA GOTT??? Jag kan ju säga att vi köpte inget men om det nu är någon som har smakat detta så får ni gärna säga vad ni tyckte för som sagt, jag kan inte tänka mig att det är drickbart ens!!!

Nog om dricka... jag kollade ut genom fönstret en snabbis för en stund sedan och fick veta varför jag trivs så bra här... varjefall en av anledningarna!


Man kollar ut genom fönstret och får då se en massa nöjda hästar går och tuggar i sig grönt långt gräs! Smiley växer så det knakar. Snart ska jag börja hantera henne på allvar! Jag tycker om att hästarna får vara hästar och leva hästliv ett par veckor innan man börjar hantera dom. Dom brukar bli lite mer säkra men snart så blir det att ta tag i henne.

Aisha ska ju föla vilken dag som helst... planerat till den 6:e. Ni ser att hon har rullat sig så jag började undra om det var dags... jag har inte kollat juvret på henne idag ännu men hon är ju en häst som inte vill ha hjälp. Glöm inte att gissa på Aishas Vandringspris! Skicka ett mail till mig på cilla@daimilus.com där ni skriver när ni tror hon fölar (planerad 6:e Maj), vilken färg fölet har och vilket kön fölis har. Aisha är den vita pållen på bilden och hon är betäckt med den kände dressyrhingsten Briar (www.tullstorp.nu). Briar är svettfux om ni undrade... Det är en liten sparkande häst som pris. Det finns bild på den i någon tidigare blogg... Ni kan se vad andra har gissat på på hemsidan (www.daimilus.com) under "Aishas Vandringspris 2009". Det är en logga längst ner på indexsidan ni kan klicka på...

Kören ikväll är inställd. Det var tydligen mycket sjukdom och ont i rygg och allt vad det var så då blev det inget. Ganska skönt tyckte jag. Jag var inte så jättesugen på att åka in till Dallas idag. Bara en skön hemmakväll ska bli jätteskönt. Just nu har jag hundarna ute. Valparna får leka med dom stora en stund. Då är dom så härligt trötta när dom kommer in sedan! I morgon ska jag på utställningsträning med Kay. Jag tror att jag ska ta med någon av valparna. Dom behöver koppeltränas och bara få vara med... Co-Co har fått något utslag på sidan som håller på att läka fint men jag vill inte ta med henne... det är onödigt att visa upp en sån hund när man kan ta någon annan... så vi får se vad det blir...

Hä Dö!

4 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

ger mig genast in i drickadisskutionen ;)dr pepper dricka är väl lite cola cherry just..o den är ju underbart god!!men zero ..zero är ju så otäckt så man storknar ! du får helt enkelt köpa den där cola cherry zeron o betygsätta den här sen ;)har inte sett den i sverige.
I dag har vi regn o ruskväder här så regnkappa på o ut på prickpromenad ! hä dö ;)

Maria sa...

Cola är en dricka man inte ska försöka ändra på. Det blir aldrig bra.. Håller på originalet.. :)

Anette & Nilla sa...

Nog trodde man att Cola skulle vara efter samma recept oavsett land - själv får jag abstinens om jag inte får cola regelbundet så jag lider verkligen med dig. ;)

nettan sa...

coca cola vanilla fanns för några år sedan,den tyckte jag va god,men den här du har hittat cilla,nej den skulle inte jag heller våga mig på.
jag förstår verkligen varför du trivs,underbar utsikt!
blev glad av ditt inlägg idag,tack för det!
idag är det städning på schemat,har städning varannan dag och tvätt 1gång var 7:e dag.
ordning och reda,precis som med dina rullar med tråd,snygga färger förresten.
jag tror Aishas föl blir fux utan några tecken alls,kanske lite på en kota möjligtvis,den förd den 8:e maj kl 16.00 ER tid.