torsdag 28 maj 2009

I'm Back

Så, ni behövde inte vänta så länge på att blogguppehållet skulle sluta... Först och främst tack för allt stöd! Tack för alla otroligt stöttande mail jag har fått. Jag har grinat över alla vänliga ord jag fått på mailen och även här på bloggen! Ingen nämnd - Ingen glömd!

Två hyfsat arbetsamma dagar har passerat. Mamma är ju tillbaka i Sverige pga visumet så jag har en hel del att hinna med på dagarna. Uppstigning klockan 7 och slänga ut mina hundar... dom vuxna. Dom vill aldrig ut på morgonen... När klockan är 8 är det intag av dom och frukost och utsläpp av valpar och cockrar. Det går betydligt lättare!!! Sedan är det över till mamma och släppa ut hennes valpar och ge dom mat ute i hagen och släppa ut hennes andra vovvar... Göra rent och fixa mat till hennes hundar och sedan språngmarsch hem och fixa mina burar... Sedan är de "akuta" morgonrutinerna fixade... I morse hade jag två handdukar som skulle göras och levereras. Det är till min kompis Kay som ska ge bort dom i present...

När dom var klara var klockan nästan lunch. Tog in alla hundar som var ute och åkte och lämnade handdukarna. Hon vart väldigt nöjd :) När jag kom hem satte jag mig vid datorn och gjorde lite brodyrmallar. Saker som jag skall göra senare är tanken. När jag suttit i några minuter ringer telefonen... det var sportbutiken i Terrell. Jag och mamma var ju på "raggningsrunda" i stan för att göra reklam för vårt lilla företag och det gav resultat. Inte mycket men lite. Det är två kepsar som ska vara färdiga till tisdag. Nemas problemas. Så det ingår i morgondagens projekt. När jag kom hem avslutade jag dock ett projekt som jag påbörjat...

Jag vart faktiskt riktigt nöjd med den... Om någon skulle vara intresserad av att köpa en sån här (vet att det är många uppfödare som trots allt läser bloggen) så kostar jackan med sådant brodyr bak och namnet fram (tog inte kort på det...) 400 kr+porto... Jag själv tycker faktiskt att den blev skitsnygg om jag får säga't... Det finns träningsbyxor till och om någon är intresserad kan jag ta reda på vad dom kostar...

Igår var hovslagaren här och i och med det var hästarna så klart inne... fick två bra bilder på fölisarna...

Sugarsmile DW... asså den här damen blir STOR!!!! SKITSTOR! Jag ska ta kort på henne utomhus en dag för jag tror att hon kan bli långt över 180 cm, jag skämtar inte. Hon är verkligen enorm och det insåg jag när hon var inne...

Covergirl DW. Hon är ganska smal i bringan ännu men hon växer nog till sig. Det märks att hon är tidigarefödd än dom andra för hon är mindre och hon har inte lika mycket päls. Smiley har nästan vinterpäls och Covergirl har direkt sommarpäls... Hon är väldigt nyfiken och jättesöt...

Nej, nu är det dags att gå och natta mammas hundar och sedan natta mina hundar och till sist natta mig själv...

9 kommentarer:

Strega sa...

Kul att du är tillbaka! Nu har man ju vant sig vid att få Texasuppdateringar på regelbunden basis!

Fina frottébroderier! En fråga - vad använder du för mellanlägg till frotté? Sånt man sköljer bort eller sånt man stryker bort? Tycker att det är svårt att använda det rivbara, eftersom det alltid blir fula rester kvar.

Prickiga Pojkar sa...

Heej ! va härligt du ska se att dina broderier kommer bli jättepopulära :) valpköparna här blev ju så glada över sina handdukar :) all ycka till dig gumman !

Prickiga Pojkar sa...

jag gen ;) finns det någon ide på att ta fram någon typ "dalmatian breeder" jacka ;) tyckte hästjackan var toppenpris .allt som går i lila/grått går att sälja till mig *fniss*
bara du mailar om det skulle finnas såna planer..intresserad i så fall :)

Humlan sa...

Jippie vad rolig du är tebax =) har längtat tur att det inte blev ett längre uppehåll. Det är så kul att följa er och vad som händer over there.

Kul att du fått lite beställningar.

Kram från humlan och Tassa

Maria sa...

Vilken fin jacka! Vi funderar på klubbjackor men dom vi valde var inga intresserade av.. Nåt sånt där kanske vore någe.. :)

Sarah sa...

sicken söt bild på Covergirl DW! hihi. och jösses, 180 e gaalet högt. snacka om hög fallhöjd.. :S

skoj att broderierna kommer igång! :)

emelie sa...

oj! här hade det hänt saker sen sist! har jag missat mina mail eller har jag inte fått några? jaja, skit samma, nu är vi här och läser igen och glada för att du inte försvann! folk har en tendens att lägga sig i mycket som inte angår dom, bara att ignorera! kram!

Sophie sa...

Fantastiskt att du är tillbaka!! Vilken snygg jacka.. SKa bearbeta _Christian till att vi ska ha sånna när vi går på stan ;)

Kram

Maria sa...

Vi har faktiskt inga färger än och loggan är bara nästan färdig.. Ska höra mej för vad folk tycker om en ny dress.. :)