torsdag 21 maj 2009

Poolprojekt del 1

Idag vaknade jag på toppenhumör :D Jag har varit lite deppig i tre dagar, egentligen utan anledning men det släppte idag. Jag fick sova igenom hela natten efter att ha gått och lagt mig tidigt igårkväll. Släppte ut hundarna och gjorde morgonbestyret som vanligt. Idag märkte jag att även Daim var på himla bra humör. Jag tog en liten promenix med honom runt trädgården vilket han nog tyckte var skoj tills han fick grästaggar i tassarna. Det finns en grässort här som har som små små rosentaggar och det är inte skönt för hundarna direkt. När jag kom hem med honom trodde Hoppsan att det nu skulle vara hennes tur och jag ville inte göra henne besviken så det blev en promenix med henne också. Än hade det ju inte blivit så varmt. När det var klart gick jag till stallet och mockade dom två boxarna som var smutsiga. Det ska eventuellt regna i helgen och då är det skönt att ha det gjort. När jag stod där och mockade och svettades så kom jag på att nu jäklar vill jag ha en pool. Bara något man kan doppa sig i. Ringde mamma och när jag var klar med mockningen åkte vi iväg och köpte en uppblåsbar pool... sedan började projektet... ha ha ha... till en början gick det bra. Så skulle vi få ihop pumpen och det skulle man ju nästan vara ingenjör för att fatta hur man gjorde men med min och mammas fantasi så tror vi att vi gjorde rätt... Så började vi fylla vatten i poolen... den ska nämligen resa sig själv av vattnet är det meningen men vi såg att tji skulle vi få. Tydligen så var det inte tillräckligt slätt där vi hade tänkt oss så vi fick avbryta uppfyllnaden... Det var inte mycket vatten som kommit i poolen men tillräckligt mycket för att den itne kunde flyttas. Den var för tung. Så jag och mamma tog två skålar och började ösa... så... jag kunde inte hålla mig... jag bara var tvungen... VATTENKRIIIIIIIIG!!! Det var jätteskönt! I 30 gradig värmen så gör inte vatten något. Å så vi skrattade. Vi vart nog lika blöta tror jag. Men jag torkade fortare än mamma... När vi hade öst ut det mesta kunde vi flytta på poolen. Från ena vinkeln såg det jätterakt ut men nu när jag tittar på bilden jag tog efteråt så förstår jag varför det blev fjasko med vårt poolprojekt *ha ha*

Så här långt kom vi innan det började rinna ut i högerkanten... Delvis för att det är lite förstor nivåskillnad från höger och vänster sida (som inte sågs förräns jag såg det på den här bilden) och dels för att botten på pölen inte var tilräckligt slät... Så nu är frågan liksom, vad göra med allt detta vatten??? I morgon ska vi tömma pölen, ta fram vattenpasset och se om vi hittar en bättre plats för den... men badat fick jag. Jag slängde mig i med kläderna på och kastade vatten på hundarna som var bredvid staketet... jag hade jätteskoj - dom hade mindre skoj...

Så vårt poolprojekt får fortsätta i morgon - jag ska nu gå och laga lite middag till mig själv, börjar bli så smått hungrig!

7 kommentarer:

Anette o Nilla sa...

Den där typen av pool är helt suveräna. Vi är inne på nummer två hemma hos oss. Den första var sån som skulle hållas upp av vattnet, med en uppblåsbar ring längst upp. Tyvärr tyckte grannkatterna att det var jättemysigt att sätta klorna i den, och till slut gick den inte att laga längre, och utan den uppblåsbara ringen högst upp så höll inte vattnet poolen uppe...
Så nu har vi en med stålstativ - 3,5 m i diameter - ryms perfekt två st luftmadrasser att ligga och flyta omkring på i solvärmen.
Härligt!!!

Prickiga Pojkar sa...

Härligt med pool :) i dag ösregnar det här så man behöver inte gå o svalka sig direkt hihi..längtar efter varmt o gott väder :)

Anna Karlsson Widmark sa...

Vad härligt med vattenkrig när det är så varmt! Jag längtar efter sommar! Här regnar det idag, och det är skönt också, kan sitta i soffan med filt om benen och göra ingenting utan att få dåligt samvete... =)

hemtrevligt sa...

åh va kul ni haft det, du och mamma med vattenkrig! hur går det med ekonomin?

Saint Cox sa...

hemtrevlig, it's non of your damn business

Sarah sa...

visst. inte våran buisness.. men med tanke på att Cilla innan skrivit om hur svårt det är och att pengarna inte riktigt räcker till så blir man juh fundersam när det några dagar senare kommer en stor pool på plats. det är juh bara skoj om det har löst sig! :)

Anonym sa...

håller med dig sarah.man undrar.