tisdag 26 maj 2009

Det var då ett jävla tjat

Nu börjar jag bli måttligt irriterad över det här!

Att man skriver en blogg innebär inte att ni som läsare har full tillgång till mitt liv. Jag är inte rädd för att skriva om mig själv och "blotta" mig men ni har inga som helst rättigheter att kräva någon redovisning! Jag skrev ett inlägg om att det var svårt ekonomiskt - men vem fan har det inte det i dom här tiderna? Det verkar som om ni sätter upp mig på en pedistal att jag ibland ska vara ekonomiskt oberoende och det ville jag slå hål på. Hur det sedan löser sig har ni inte ett jävla skit med att göra!!!!!!! Det löste sig för stunden ja, men hur kommer ni aldrig att få veta. It's non of your dam business!!!!! Detta gjorde att när vi hittade denna poolen på nedsatt rabatt för halva priset från $125 till $62,50 från ett företag som skulle läggas ner och vi också på det hade en rabattkupong på $15 så såg vi möjligheten att kanske ha råd att köpa denna pool. Men vi har inte någon plikt att berätta för er hur mycket saker kostar här och vad vi gör! Det skulle underlätta för både mig coh mamma SAMT FÖR HUNDARNA när det är 40 grader varmt här. Den är jättebra träningsredskap och svalkningsredskap för dom också. MEN för att jag har skrivit ett inlägg om att det är tufft när man flyttar och har djur och hela processen när LANTMÄTERIET SVIKER betyder inte det att jag har någon som helst form av redovisningsplikt till dom som läser min blogg!!!!!!

Det gör mig fruktansvärt förbannad att vissa kommer med råd om vad jag ska läsa, vart jag ska vända mig, hur jag ska bete mig, vad jag får köpa och inte köpa, NI LEVER INTE MITT LIV! Om ni inte tycker att jag gör rätt eller har fel åsikter så håll det för er själva då tack! Och för den som skriver anonymt i framtiden - jag tar bort inläggen DIREKT oavsätt om det är trevligt eller otrevligt.

Det är så mycket människor som läser den här bloggen som jag vet tycker det är roligt att jag skriver och jag är jätteledsen att det här går ut över er. Jag lovar, jag kommer inte sluta blogga för alltid men just nu vill jag bara vara ifred och koncentrera mig på att få MITT företag att rulla!

13 kommentarer:

Cilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pia sa...

Nu har jag inte skrivit här på flera dar Men jag har läst allt. Jobbigt och trist när det blir så här Kram från oss Jag gillar din blogg i allafall och dig med Kram

Prickiga Pojkar sa...

jaa! så ska det låta !!!!!!

Helena, Mojje & Alice sa...

Hej!

Jag har inte skrivit några inlägg här ännu men tänkte bara säga att jag följer din blogg dagligen finns inget roligare att läsa än allt som händer där borta i Texas. Men att folk ska lägga sig i det ekonomiska det förstår jag inte alls och poolen förstod jag mycket väl att den va till för bådde människor och djur hoppas den används flitigt... :D Hoppas du kommer tillbaka snart... Helena; Mojje & Alice

Lotta sa...

Oj! Här händer det grejer... Jag vill verkligen inte att du slutar blogga, jag tycker det är skitkul att få följa er vardag "over there" Jag beundrar dig Cilla för allt du tar dig för! Du verkar vara en oerhört driftig och påhittig tjej. Jag vet oxå att du är en snäll och omtänksam person med tanke på allt stöd jag fick förra våren när min sambo kollapsade... Jättetrist att du fått elaka mejl, det tycker jag är helt onödigt och taskigt... MEN! Jag ska inte sticka under stol att jag själv tänkte till när jag såg att ni köpt en pool.. Jag har verkligen gått och tänkt MYCKET på er efter ditt inlägg om ekonomin som du skrev. Jag tycker att ni satsat såå mycket på er flytt och det vore förjäkligt att ni nästan skulle få leva på socialen efter allt slit... Jag är verkligen inte avundsjuk eller bitter, jag tycker att ni är tuffa som vågar leva och satsa och jag unnar er all lycka med ranchen, djuren och företaget! Jag vill bara skriva lite om hur jag tänker och att du ska veta att det känns lite sådär för mig att läsa ditt arga inlägg när jag har gått här hemma och oroat mig för att ni har mat på bordet liksom... Fånigt av mig eftersom vi inte känner varann kanske men det har jag gjort. När jag fick se att ni köpt en pool så kändes det lite knepigt med tanke på inlägget några dagar tidigare.. Du ska verkligen inte behöva redovisa något för oss som läser din blogg men jag hoppas att du kan förstå att man undrade lite med tanke på att man varit orolig för er... Jag gillar inte att skriva, jag har nog lättare att snacka men jag hoppas iaf att du förstår lite hur jag menar och jag vill framförallt vara ärlig och tala om vart jag står och vad jag tänker... Hoppas på vidare vänskap Cilla! Hälsn Lotta

Maria sa...

Ja.. jag vet inte vad jag ska skriva/säga.. Jag hejar på dej, det vet du. Kram! :)

Sophie sa...

Jag blir så ledsen när jag hör över hur folk gör mot dig...
Jag förstår att du inte orkar för tillfället, men jag håller tummarna för att du snart är tillbaka med all din glädje och energi.
ÄVEN om man har det tufft ekonomiskt, MÅSTE man få lov att unna sig något bra ibland.Man måste ju ha ork att fortsätta käpma!!! Så få vi göra här hemma med!!!!!! Så du är inte ensam och jag VET att dina djur mår bra och att du tar väl hand om dem!!!
Så jag tillhör dem som inte undrar eller kräver någonting av dig. Vill du berätta så gör du. Lite privatliv måste du ju få!!
Stå på dif du starka kvinna.Låt dem inte knäcka dig!!!

Kramar om i massor och skänker dig en massa styrka!!!

Jennifer sa...

Hej! Jag har följt din blogg en längre tid nu och jag tycker det är jättesynd om du ska sluta blogga. Jag hoppas personligen att du ska skaka av dig de oönskade kommentarena och fortsätta - för jag vill mer än gärna följa dig i fortsättningen!
Jag hoppas du fortsätter bloggandet i någon variant. Det har liksom blivit en del i min morgonrutin att kika in här och se vad du har gjort under natten;)
Mvh Jennifer

Sarah sa...

Jag håller med Lotta! Vi bryr oss juh bara. Sen om du så har snott pengarna för att köpa en pool, det skiter jag i. Men att du inte kan köpa 10 handdukar ena dan för att köpa en pool andra dan sätter juh funderingar i huvudet på oss som bryr sig. Jag är jätteglad att ni har råd att köpa en pool, då innebär det juh att det har löst sig på nåt sätt. Men att bli arg för att folk undrar förstår jag mig inte på. Att beklaga sig över saker och ting och få iaf mig att förstå att du kanske knappt kan klara dan så köps det en pool. Visst, det är varmt och nödvändigt men så som det skrev kändes det som lite konstig prio. Men eftersom ni köpt den, till dessutom bra pris så är det juh bara att gratulera :) Jag ÄR glad att det löst sig för er. Vore surt att satsa så mycket för att sen inte få det att gå runt. Hoppas att ni har det bra i värmen, och plaska lite för mig med! :) kram!

Anette o Nilla sa...

Jag tycker inte att du ska behöva redovisa hur du kunnat köpa en pool, det har ingen med att göra.
Trist att det ska behöva bli så här...
Hoppas du snart är tillbaka i bloggvärlden för vi kommer att sakna dig...

Strega sa...

Inte sluta blogga nu! Vi kommer att sakna både dig och dina bloggar från Texas massor då!

Strega sa...

Inte sluta blogga nu! Vi kommer att sakna både dig och och dina Texasinlägg då!

Lovisa M. sa...

Ni som klagar har inte en jäkla susning om vad ni klagar på egentligen. Ni har inte den blekaste aning om hur dyrt det är att leva i USA. Det må ses som "framtidens land" men efter att ha bott här i snart 5 år inser man att det kostar mycket mer än man tror. Ni i Sverige får räkningar en gång i månaden - vi får dom varannan vecka! Ni har ett skyddsnät som heter socialen - det finns INGENTING sånt här. Jag känner inte Cilla personligen men jag har själv varit i hennes situation med flytt och hård ekonomi innan man får sålt det man ska i Sverige och vet vad hon går igenom. Dom är jäkligt tuffa som ger sig på ett sånt här projekt med alla djuren och något säger mig att Cilla inte ens har skrivit hälften av vad som händer i hennes liv. Och ekonomiskt, det har vi inte alls med att göra. Tyvärr har nog svenskar en alldeles för stor nyfikenhet och enligt dom själva rättighet att få veta allt. Stå på dig Cilla, sluta inte blogga. Vi är många som läser din blogg och stöttar dig, det vet du!!!
Hälsningar från New York!