fredag 29 maj 2009

August & Yen

Dagarna bara flyter på här, jag hinner knappt gå upp förräns det är dags att gå och lägga sig igen...

I morse när alla hundbestyr var gjorda var det dags att sätta igång med det riktiga jobbet. Det var två kepsar som skulle fixas men det var totalt fem små brodyrer som skulle göras... Inte så värst avancerat men lite klurigt för dom skulle sitta på udda ställen... Här är dom bilderna som blev bäst... det är bara två av brodyrerna dock...


När dom var gjorda och levererade åkte jag hem och fixade lite voffar igen... gjorde lite kontorsgöra när mobilen plötsligt ringer... en herre vid namn Victor som undrar om vi hade någon Cocker till salu. Vi har ju Yen ute på annons för att hon behöver verkligen komma till ett hem där hon är ensamhund men det har inte varit något stort svar direkt. Så jag vart lite paff. Jag sa att han kunde gå in på mammas hemsida och kolla om han ville se bild. Men han förstod inte riktigt att det var min mamma men han bad att få återkomma i nästa vecka. Det skulle nämligen vara en överraskning till hans barn som hade presterat så bra i skolan så han tyckte dom var värda att få en hundvalp som dom hade önskat sig så länge.

Sedan beslöt jag mig för att ta tag i August... vem är nu August undrar ni... jo...


Vår j*vla dumma elaka idiotiska gräsklippare. Jag har döpt honom idag. Han heter Augustus Idiotus. Den har alltid varit dålig och nu är den verkligen ännu sämre. Istället för att klippa gräset så viker den nu gräset... det gör ju ingen nytta. Man kan ställa in klipplängden på den... eller rättare sagt man ska kunna göra det men ställer man den under 3:an på Augustus Idiotus så dör han... Hur usel som helst!!! Det är verkligen katastrof hur usel den är. Men jag gjorde mina två timmar gräsklippning och lite skillnad syns varjefall. När jag satt där och klippte ringde mobilen igen... Victor som hade fattat att Saint Cox kennel var min mamma och ville bara stämma av med mig att han kunde komma. Han hade tidigare mailat mamma och fått bekräftat att han kunde komma efter klockan fem och när han förstod hur allt hängde ihop så ville han bara ha det bekräftat. Jo då, han var så välkommen.

Han blev lite sen, dock ringde han och sa det, eftersom köerna kan ibland vara jobbiga i Dallas men det gjorde inget. Jag hann sätta mig en stund med Yen och lugna ner henne. Satt där med henne i knät i solen och förstod att det enda den här lilla själen behöver är ett hem med lugn och ro och henne som ensamhund. Det här livet i stor flock passar inte henne på långa vägar. Jag hoppades att Victor skulle visa sig vara en bra person och att jag skulle våga släppa henne... Och det skulle det visa sig vara. Victor är jurist inne i Dallas och håller endast på med immigrationsfrågor visade det sig. Jag var inte långsam att slita upp alla papper som jag någorlunda visste vart var som hade med mammas immigration att göra. Han insåg att här var något rejält snett. Jag ska ringa honom på måndag och få ett nummer där jag ska få veta hur långt i processen det här har gått och vad som fattas. Han var mer än villig att hjälpa oss att få rätsida på det här så mamma kunde få sina papper så snart som möjligt. Så fort mammas nästa papper från Visa Center kommer så ska jag få in det till honom så ska han kolla på det och hjälpa oss att processa det snabbare för det ska inte ta så här lång tid. Dom ska inte be om papper så här långt efterhand. Det kändes jättepositivt.
Så Yen har nu flyttat hem till Victor och hans två barn som kommer få henne i present för att dom båda har varit så flitiga i skolan i år. Dom är tydligen 15 och 9 år (tror jag det var) gamla och har bägge fått A+ rakt igenom i alla ämnen. Det var en mycket stolt pappa!!! Jag tror verkligen det kommer bli suuuuuper. Och vad tyst det kommer bli när inte Yen är kvar och skäller som sin mamma... Yen hade nämligen tagit över skällandet ordentligt men jag tror att hon kände sig nertryckt av dom stora vovvarna...

Nu är det kväll, klockan är strax efter nio och jag har bara ätit två knäckebrödsmackor idag... det är så full rulle hela tiden och man är så koncentrerad på att alla hundar får all mat dom ska ha så jag glömmer mig själv. Imorgon är det lördag - städdag men jag är lite tveksam till hur mycket jag hinner. Jag ska vara i Terrell vid 11 och kolla på ett mindre brodyrjobb som sportsaffären vill att jag ska göra. Hon har inte typsnittet och det hänger på om jag har det eller inte... kan vara bra att veta om jag har det så säg... Jag måste mocka och fixa stallet och så får jag väl bråka lite med Augustus Idiotus också kan jag tänka mig. Antingen får man ta 2 timmar varannan dag eller 1 timme varje dag på honom, annars så hinner man inte med allt om det börjar regna... har man en timme över så kan man sätta sig där och sola lite...

Hä Dö (Ni som läst bloggen ett tag vet ju varifrån det kommer...)

3 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

Härligt att vovven som behövde nytt hem fick ett..o vilken toppen husse sen !
jag ska ut o brottas med min gräsklippare nu..han o jag kommer bli osams..klart det är en han ;)
i dag blir det supervarmt här..kraam o tack för hejarop! ( vi ska försöka se om vi ser husse på tv4 i eftermiddag som sänder loppet i några timmar).

Eva sa...

Hej nu har jag läst alla dina blogg inlägg och jag vill inte att u slutar att blogga folk är bara avundsjuka på er. Och jag antaratt det är svenska som skickar tråkiga mail till er.
Bry dig inte. Vad skönt att Yen fick ett nytt hem.
Ha en trevlig helg.
Kramar

emelie sa...

haha, bra namn på gräsklipparen! ;) skönt att hon verkar ha hittat ett bra hem!