söndag 10 maj 2009

Vart tog vägen vägen?

Efter en tuff natt med hundarna har jag nu äntligen vaknat... det är så det känns... Igår kväll hade Co-Co ett obevakat ögonblick och den hunden kan bara hitta på rackartyg. Igår fick hon tag i rakblad, sådana man rakar benen med och slurp så var dom i magen... paniken steg sig i huvudet så jag fick trycka ner den igen. Frågade mamma om vad sparris hette på engelska och hon upplyste mig om Asparagus... mamma var så himla gullig och åkte iväg och köpte en burk åt mig så jag kunde vara hemma och vakta monstret. När mamma kom tillbaka åt Co-Co sparrisen med gott bevåg. Mums. Själv hatar jag sparris i alla former. Det luktar inte ens gott... men huvudsaken var att Co-Co åt det. Det fick bli hennes middag helt enkelt. Så vart det bur för henne resten av natten så jag visste om något hände. Jag satte klockan på varannan timme för att inte sova för tungt men det skulle jag ändå inte få göra. Klockan halv tre satte Crispy igång och bete sig väldigt märkligt. Det var som om hon hade något i nästan som kitlade... Tyvärr hade jag varken ficklampa eller något så jag kunde ju inte se något... gjorde inte heller något försök kan tilläggas... Men hon lugnade sig framåt fyra varjefall. Klockan sex vaknade jag av... ingenting tror jag... jag bara vaknade. Såg Aisha och Charisma traska utanför fönstret. Fram å tillbaka. Låg och kollade en stund om Aisha hade tänkt sig att lägga sig ner men sedan gick dom utom synhåll... hon har ännu inte fölat kan tilläggas. På juvret att tyda är det minst en vecka kvar... Klockan sju ville Daim ut så det var bara att kliva upp då. Jag var så trött... Första gänget hundar vill sällan vara ute så länge, dom vill ut och morgonkissa och röra på sig lite och sedan komma in och få frukost och då får valpgänget komma ut. Dom har varit ute hela förmiddagen och precis kommit in. Jag sitter och väntar på att mamma ska komma hem och ta in sina bernisar så vi slipper bråk. Jag skulle kunna gå över och ta in dom själv men jag är för laaaaat.

Förra veckan, när Lonestargänget var här hade vi ju världens oväder. På söndagmorgonen, exakt klockan sju kom det en åskknall så vi trodde det var jordbävning. Den höll nog på i 10 eller 15 sekunder. Hela huset skallrade. Igår fick vi veta varför...

Tydligen har åskan gått ner i ett träd som har stått tätt intill här och vägen har gett vika. Ungefär 1½ timme senare kom brandbilar körandes och igår fick vi veta att en bil hade kört ner i hålet!!! Mirakulöst nog hade ingen skadats alls men tänk vilken skräck!!! Så nu vet vi dels varför det small som det gjorde och vi vet varför det är så mycket mindre trafik på vägen utanför oss. Mamma hade mött en granne igår som bor på andra sidan avspärrningen. Hon hade tydligen klagat på den ökade trafiken utanför henne och mamma bara svarade "nu vet du hur vi har det..." Sedan vräker kvinnan ut sig något som fick både mig och mamma att storkna... "jag har pratat med XXXX (någon form av kommungubbe) för att dom ska fixa det så vi slipper trafiken men det händer nog inget. Han är ju svart men han är väl okej trots allt". När mamma berättade det trodde jag att jag skulle smälla av!!!!! Mamma hade också tappat hakan och visste inte riktigt vad hon skulle säga. Rasister är det sista vi är vad gäller hudfärg... jag var glad att jag itne var där för jag hade nog börjat disskutera med henne... Vad säger man när någon vräker ur sig något sådant?

Jag har blivit så ridsugen på sista tiden. Börjar längta efter att rida, träna och komma ut på tävlignsbanorna igen. Men... jag har ingen häst att rida så det är svårt. Hanniball kan jag ju iofs svänga mig upp på men han blir ju aldrig tävlingshäst igen. Jag har ju inte ens några ridbyxor som passar så det är lite svårt att få vettigt gjort i jeans eller mjukisbyxor. Så... det får väl ligga på is en stund till. Se om jag får pengar någon gång att köpa en pålle att tävla på. Unghästarna och fölen tar ju ett par åååååååååååår till innan man kan rida på. Dallas har vi ju också lagt ut till salu. Se om det är någon som nappar på henne.

Nej, nu ska jag göra lite brodyrmönster och släppa ut lite valpar igen!

Kram på er allesamman

3 kommentarer:

Maria sa...

Men men.. du berättade ju inte hur det gick, kom det ut något rakblad? Det lät otäckt tycker jag det dära...

Pia sa...

Ja jag undrar oxå hur det gick!! Fin bakgrund du fixat:D både hästapållar och prickar :D

nettan sa...

hej.
nämen,hur gick det med rakbladen då?? nämen vilken människa!! hudfärg spelar väl INTE nån som helst roll?? inte i mina ögon iallfall..igår blev jag serverad på en mack utav en mörkhyad kvinna och så trevlig hon var! nej mörkhyade har jag ingenting emot,de är precis som oss.
men vissa verkar visst ha problem med det...
jasså är du tävlingssugen? när ska du hinna det menar du??*skrattar snällt*
här är det fullt upp idag,med tvättid,städning,vatning av min orkide *mycket viktigt att vattna min fina orkide* den får vatten en gång i veckan och det är på måndagar.
såg inget kul ut med vägen hörru,är det en väg ni kör på varje dag?