tisdag 19 maj 2009

Ont...

I lördags när jag städade knäckte det till i min högerhand. Det var precis bredvid tummen som det gjorde ont. Nu däremot så gör det ont från lillfingret och ringfingret ner i handleden och upp till armbågen på utsidan... och det gör ordentligt ont. Innan jag började skriva bloggen insåg jag snabbt att jag var nog tvungen att ta två smärtstillande...

I går satt jag och mamma och åt lunch. Hon hade med sig Teryakibiff med ris från Jack in the Box. Asså - där har ni min nya favorit. Så jäkla gott (ursäkta svordommen). Det var så gott att vi åt där idag med... hur eller hur så satt vi där och åt i solen och jag och mamma tar av oss t-shirten och sitter i bara shorts och BH. Och vad händer tror ni? Jag bränner mig något så in i helvete!!!! Speciellt min utbulande mage! Ansiktet och armarna fick väl lite mer brun färg. Axlarna och bröstet fick lite mer röd färg men gör inte ont men magen... gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!!! Jag får nu ha på mig en t-shirt stl 3XL för att den är tillräckligt stor (jättemycket för stor) så att den inte skaver på magen. Och så får jag nog undvika att sola magen på ett par dagar. Vi skulle köpt solkräm idag men det glömde vi...

Igårkväll var jag på körövning med SWEA-kören. Innan jag gick ur huset hade jag ingen lust. Gud vad jag inte ville. Satte mig i bilen, satte hörlurarna till iphonen i öronen och satte på min uppladdningsmusik. Och innan jag hade kommit ut från tomten var jag faktiskt jättetaggad på att sjunga. Det var riktigt skoj. Och övningen skulle också bli skoj. Vi har ju framträdande på söndag. Som vanligt fick vi göra lite sista minuten ändringar i programmet. Helen, vår körledare hade fått låna min gymnasiepärm med noter och hittat "Nocturn" av Evert Taube. Det är ett jättefint körarrangemang på den. Hon kunde altstämman sedan tidigare så vi testade hur den lät... för er nyfikna nu som vill se mig i min 3XL t-shirt (ser ut som en michelingumma) och höra mig sjunga kan ju gå in på den här länken: http://sharing.theflip.com/session/1721d39acf0cc9cb71fc1c540da7591f/video/4194044.

I morse satte jag mig framför datorn och gjorde dom vanliga arbetena, kolla mail, FB, GB, nyheter mm mm. I Daimilus GB (gästbok för den som inte var med på det) så hittade jag en hälsning från Ann-Britt Hellman. Hon har Hoppsan och Geishas bror Floyd (Digadog's Macho Man). Dom hade varit på utställning i Hässleholm och det hade gått så bra! Cert, BIS och BIG-3:a!!! Hoppsan och Geisha grattar innerligt och är väldigt stolta systrar bägge två! Så skoj att det går så bra för brorsan!!!

Jag och mamma gav oss ut på vår vanliga lilla "förmiddagstrip". Den brukar alltid bli längre än vi beräknar... Igår började bilen skrika om oljebyte så vi åkte till verkstaden och fick det fixat. När vi satt där och väntade loggade jag in på Facebook från mobilen av en händelse och såg att jag fått något meddelande från Maria som har Amaria DW. Det stod bara att Amaria var skadad och hon väntade på veterinär... okej... skrev ett SMS tillbaka men när jag inte fått svar efter en timme ringde jag upp. Hon hade på något sätt skadat sig uppe vid virveln och veterinären var där och sydde när jag ringde. Det var lite dålig teckning så jag greppade inte så mycket, men det var varjefall itne ett ben som var skadat och det skulle nog läka bra, det fattade jag varjefall... Så är det när man har med djur att göra. Ena sekunden är det frid och fröjd och andra är det katastrof. Jag misstänker att Amaria får boxvila ett par dagar eftersom hon är sydd så stackars Maria får ett riktigt roligt projekt... (not). Och Maria: Jag är inte alls sur eller arg eller besviken, som sagt så är det när man har djur, men du kan ju flytta det där hon skadade sig på (vi vet ju båda vad det är...) så det inte händer någon annan pålle.... *kram*

Jag och mamma åkte vidare på vår morgonresa och förbi stället där vi beställer Aishas vanringspris. Tur var väl det att vi gjorde det. Förra året graverade dom den direkt men i år ska vi hämta den på fredag. Mamma ska ju till Sverige på tisdag och det är röd dag här på måndag (Memorial Day). Så det var precis i sista sekund.

På vägen hem gick vi in i butiken som jag sydde handdukar åt i förra veckan och jag vart sååå besviken när jag såg att dom inte ens hade lagt fram handdukarna jag sytt till dom. Jag ville inte heller fråga varför, vi var inne av en annan anledning men det kändes riktigt surt faktiskt...

Under eftermiddagen har det bara varit lugnt. Hundarna är trötta i värmen och jag är vidbränd så ute vill jag inte vara idag... så jag har gjort som Covergirl... znosat:

5 kommentarer:

Maria sa...

Stackars magen! Inte roligt att bränna sej.. Vilken sötnos som ligger där och sover i gräset, ser hur skönt som helst ut.. :)

Anette o Nilla sa...

Det är inte kul att bränna sig i solen. Sist vi var på Kreta så var vi 3 st som bränt oss rejält på baksidan av benen. Vi fick leta länge sen på kvällen innan vi hittade en resturang med tillräckligt "mjuka" stolar så att vi kunde sitta. :)
Aloe Vera är superbra mot brännskador. Blomman direkt, avbruten och smörja på blomsaften är helt suveränt när man t.ex bränt sig i ugnen - smärtan försvinner och det blir inte ens ett märke. Fast jag vet inte om det är så bra, tror att den egentligen är giftig... Men salva med aloe vera är super mot solbränn-skador.

Prickiga Pojkar sa...

vilken sötis på kortet :) nu ska jag in o kika på länken med o höra på sången :)
Ha det gott o sköt om röda magen ;)
puss till dumle med !

Prickiga Pojkar sa...

så vackert ni sjöng..sitter här o är alldeles tårögd !!!
*applåder*

Strega sa...

Vad duktiga ni är på att sjunga! Riktigt njutbart!