lördag 8 november 2008

12 timmar kvar...

Här på morgonen fick jag det här mailet av mamma:

nu ligger det till såhär att den lilla "PILE" som vi brände upp spred sig till en steppbrand och halva av den del som inte var användbar har blivit rensat upp ORDENTLIGT. Här har varit brandmän från Terrell, Elmo, Willspoint och nånting på C... spring samt Channel 11News som skall sända klockan 18 min tid. Vi har inga bekymmer med ormar, råttor etc den närmaste tiden Här är gräs nog till Hanniball och när det har regnat på måndag sår vi nytt gräs på den brända delen. Branden stoppade vid julgransfarmen och man fick den under kontroll efter en timme eller så.. Det bör vara nytt grås när stona kommer och det är bakom sjön som det har brunnit.
Mamma

För er nu som inte har en aning om vad det handlar om så skulle dom bränna en liten hög med träd och sly som dom hade huggit ner, och som ni ser så gick det inte så bra... på cbs 11's hemsida kan man se lite mer... http://cbs11tv.com/local/Terrell.Brush.Fire.2.859833.html
Snälla mamma, håll dig lugn nu dom sista dagarna... vi är påväg!!!! :D

Klockan är strax efter sex och jag och hundarna har klivit upp. Dagen kommer nog vara fullt ös tror jag och klockan 18 rullar vi på nya äventyr!

Jag hör av mig på fredag om inte förr!

3 kommentarer:

Anonym sa...

lite häftigt att se din mamma på tv :D

Pia sa...

The Wichman recidence... Det lät ngt det ;) Vilken tur det gick bra Kul att se Pia på TV :D nu e ni kändisar och det redan innan du kommit ;) Kram och ha en bra resa

Anonym sa...

jisses din mamma måste ha blivit jätterädd..tur det löste sig så bra ! snart så är gården känd för att ha de vackra hundar o hästar istället:D

stoor kram från oss allihop !