torsdag 6 november 2008

Ett par bilder

Igår pratade jag med karantänägaren. Hon heter Christine och var hur trevlig som helst. Gav ett väldigt lugnande intryck. Jag tror att hästarna kommer få det kanon där i två veckor. Innan dom åker hem kommer dom bli badade och fina. Tur var väl det att jag fick veta det så dom inte skrämmer ihjäl stackars Bumlan... Resten av hästarna är ju inga problem med. Men jag tror det kommer bli super... reagerade dock imorse över samtalet... hästarna får korn där??? Jag får maila henne och fråga igen... då kan jag säga att hästarnas magar kommer totalt strejka tror jag... dom har ju aldrig ätit korn! Men det var varjefall lugnande att prata med henne.
I dag fick hästarna komma ut igen. Det är fortfarande mulet men det regnar inte, bara blåser. Å jisses vilken resa jag fick i morse. Dallas (fölis) är ju inte van med blåst och att saker flyger och far överallt och efter att ha stått inne igår hade hon energi för tio hästar till... Även Hanniball var extremt pigg och försökte slita sig men tji fick han...
Aisha

Charisma

Hanniball & "Bumlan"

Idag kom jag på en bra sak... man kan ha cockrarna en stund i uteboxen. Där händer det ju varejfall lite och jag kan ha lite fler hundar ute samtidigt...

Crispy gillade och springa och reta dom lite grann :D Question borde vara hes snart, han har suttit där och skällt i snart en timme... stackars jycke...

Har blivit av med bilen idag. Skönt att ha den såld - ett problem mindre. Imorgon kommer det en och tittar på släpet. Så troligen får jag försöka klämma in en resa till Höör. Men dom skulle komma och hämta mig i så fall... det var ju trots allt deras kompis som köpte bilen *haha*... Jag hann in till Sjöbo på morgonen och köpte mat till mig själv för dom resterande dagarna och hundmat. Ikväll ska jag dock på middag men jag blir faktiskt hämtad. Det är inte långt bort, gångavstånd, om det hade varit ljust. men jag är så jävla mörkrädd så jag vägrar att gå i mörkret och klockan 7 på kvällen är det mörkt nu... Ska bli trevligt...

Nej, det är väl dags att gå ut och ta hand om stallsysslorna och byta hundar utomhus. Jag är ganska trött på det här med hundar ut och in, bajs och kiss lite överallt så jag måste säga att det är skönt att få komma iväg på söndag kväll... men det känns otroligt overkligt dock...

Ha det gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med mörkrädd ! anders brukar få följa med överallt o undrarjämt vad det är som är så himla läskigt ;)
Ha så trevlig på middagen !
kram !

Anonym sa...

Tänker På Dig och hundarna när jag läser bloggen. Vilken tur att Du har ett mål och kan se positivt hur det än ser ut.

Kramiz på Dig och vovvarna!

Pia sa...

Ja usch för mörker Man ser och hör alltid en massa hemskheter Ha en bra kväll

Saint Cox sa...

Sorry honey! It is DAAARK out here!!! Men vi har lampor och vi är fler. Om en vecka kramar jag er alla Mamma