fredag 28 november 2008

Klämdag

Väderrapport:
Terrell: Ösregn, lite åska, 14 grader

Idag är det en klämdag här i USA. Allt har öppet och det är rea. Med rea så menar jag REA. Affärerna öppnade klockan 5 i morse och vad jag kunde läsa på Aftonbladet så var det till och med butiksanställda som blivit ihjälklämda av folkmassorna. Det är ganska hysteriskt med den här rean här faktiskt. Allt är mellan 50-70% nedsatt inför jul... Även vi var och shoppade men inte så tidigt på morgonen. Egentligen skulle vi ha hundmat och hamnade på Old Navy där ett par klädesplagg handlades in till oss alla tre :) Rea är trevligt.
Det kom in ett oväder här strax efter lunch. Man blir lite lamslagen när det kommer åska och blixt för allt måste ut ur väggarna och när det väl regnar här så ÖSREGNAR det. Stackars Hanniball som fick stå i en plåtbyggnad där det ekade men det vart inte så farligt ändå tror jag...
Jag och Daniela har gjort i ordning stallet inför stonas ankomst på söndag. Imorgon ska vi på marknad i Canton så vi var tvunga att göra i ordning dom idag

Fem spånbalar per box går det åt och då blir det ganska mycket platsäckar över när man har spånat upp fem boxar... dom skulle Daniela försöka samla ihop...

Finns Daniela någonstans där bakom?

TITTUT!!!

Stallet färdigt för inflytt av resten av stona...

Hagen är också redo för hästarnas ankomst :)

Ibland när jag sitter och skriver bloggen här så påminns jag om smutskastningen på oss för ca 1½ år sedan om att folk inte tyckte våra hundar hade det bra... idag när jag satt och laddade av lite bilder från kameran så såg jag den här bilden och påmindes återigen av den situationen...

Stackars Daim som inte får någon mat... måste gå i slasken och kolla efter mat... *asgarv*... igår fick hundarna smaka på resterna av kalkonen och ni kan ju gissa hur mycket glufs det sades då!!!Texas har hittat ett eget litet gömställe under bordet där hon somnade tungt i flera timmar. Lite avis blir man allt på henne... det är ju så synd om våra hundar ;)

Co-Co har verkligen fått rätt namn... hon handlar först och tänker sedan vilket inte alltid är det bästa. Hej och hå vad det går när det är full rulle på den här damen alltså! Full rulle non stop! Men man får många goda skratt av henne varjefall :)


Ikväll får vi besök från Sverige faktiskt. Det är lite folk från Lone Star, där vi hade avskedsfesten som kommer på besök. Dom har varit i Canton på marknaden där idag och ska sova över här tills imorgon. Det ska bli väldigt roligt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

bra med rea före jul tycker jag :)
kul med besök från sverige :)
visst är det kontigt att vissa tycker att dem vet bäst om andras hundar ;) att dem orkar !

i går kände jag lite bebisrörelser på evelyns mage..*lycka*

Anonym sa...

Jag har missat hela din blogg men nu har jag läst allt vad skönt att ni har det bra. Är lite avis måste jag medge vill också slytta från tråkiga Sverige.
Ha det jätte bra och kramar till er.

Pia sa...

Tror jag ska döpa om Wilma till Co-Co :D Trist med folk som bara snackar SKIT Skit i dem Dina vovvar har det ju hur bra som helst Rea före jul verkar ju inte helt fel Ha det gott Rätt kul att ni bara har 14 grader Här e det +-0 snöbladat regn KRAM