söndag 16 november 2008

Söndag 17/11 - Ifatt

Det har nu tagit ett par timmar att skriva här i bloggen, men nu är jag snart ifatt...

I morse fick en väldigt glad Hanniball komma ut i hagen för första gången.

Det vart inte race men han undersökte hagen snabbt och insåg att längst ner - på andra sidan vägen gick det andra hästar så han var inte ensam på jorden!!! Det är ju lite tråkigt att han ska få vara ensam i två veckor innan stona kommer, men tjoho vad glad han kommer vara sedan! Tur att han är en cool kille!
Vi åkte till en del av Dallas som heter Grapevine idag. Dom har jätteroliga julaffärer och en annorlunda historia. Fråga mig inget om den men dom har massa statyer av olika slag lite överallt i stan

Kors i taket - Cilla är med på bild!

Just i dessa jultider så dekorerar dom ju självklart hela stan. Men dom gör det väldigt stilrent och snyggt, varjefall enligt mig...

Det var en lugn dag och när vi tyckte vi var färdiga åkte vi hem. Jag somnade självklart i bilen, totalt mosad. Den känslomässiga delen av hela senaste veckorna börjar komma i fatt och man är totalt mentalt slut. Hela eftermiddagen har praktiskt taget gått till att uppdatera den här bloggen. Jisses, det har tagit ett par timmar milt uttryckt.

Hundarna då undrar ni säkert... nej då dom är inte borta. Skillnaden är att här har dom två stora inhängnade trädgårdar att springa i hela dagarna långa och när vi åker hemifrån får dallisarna sitta i 24 m2 stora boxar i stallet och mammas hundar är inne. När dom kommer in vid sex på kvällen är dom totalt slut. Dom somnar som små grisar!!! I morgon ska vi vara hemma en del så jag ska försöka ta lite kort på dom då...

Jag har även fått lite väderrapporter där hemifrån om att ni har skitväder... hi hi... vi har haft två kalla dagar här, igår blåste det vilket gjorde det kallt men idag har det varit bättre. Tittar man på termometern har det väl varit en 18 grader ungefär men som sagt, kall vind... men solen skiner.
Glömde skriva om det på torsdagens blogg... hela resan hade varit regnig och jävligt väder. Man var från och till ganska blöt. Men så fort vi åkte in i Texas så sken solen och värmen trängde sig mer och mer på. Kalla om att känna sig välkomnad hem!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så intressant och kul att få läsa om din långa resa, och jag såg tidigare att din mamma redan spanat in brandmännen i området. ;)

Men Cilla - det kan omöjligt blåsa kallt när termometern säger 18 grader! *inte avis alls*
Vi hade i morse minus 3 - och DÅ blåser det kallt ute!!

Anonym sa...

jätteroligt att få läsa om din resa ! det gjorde ni bra tjejer !

Sån härlig bild på Haniball i hagen! ser så glad ut..o så ser det så varmt o gott ut.(här har man precis varit ute o trippat runt på isgata ;)

Nu får du återhämta dig lite o njut !! /kramar från oss !

Anonym sa...

Ojoj vilken resa! skönt att alla är framme!
Ser fram emot bilder på hundarna och gården!

Anonym sa...

Hej vänner!

Det känns jätteskönt att se Hannibal lycklig och lyckligare kommer han att bli när flickorna kommer hem! Jag längtar också efter att se vovvarna. Sen gick det ju bra att se Cilla och Pia tillsammans, nöjda och glada. Nästan så jag släppte en tår. Längtar redan .....
Kramizar
Katarina

Pia sa...

Nu har jag läst färdigt :D Jättekul att du tar dig tid så att vi vet vad du varit med om . skönt att allt gick bra :) Men du... man kan inte säga att +18 är kallt ,jag däremot är i min fulla rätt att klaga - 3 hade vi i morse
Kram på dig