söndag 16 november 2008

Onsdag & Torsdag - Bilresa

Som sagt... det var ju inte direkt ett vrålåk jag och Daniela fick åka med. Egentligen ett riktigt ruckel. Lite dåligt planerat tycker jag dels med tanke på priset och dels med tanke på längden av vägen... Jag och Daniela fick sitta nästan ovanpå varandra i en truck som var smutsig och hade otroligt dåliga stötdämpare. Släpet däremot var bättre stötdämpning på så en sak var säker - hundarna åkte bättre än vi.
Vi lämnade New York klockan 23:00 lokal tid och vi skulle bara åka en stund så hundarna kunde få rastas. Klockan 2 på natten sa jag stopp att nu måste dom ut! Jag har ingen aning om vart vi stannade men vår chaufför Eddie lade sig och sov, vilket han gjorde helt rätt i medans vi administrerade hundar. Dom blev promenerade, fick burarna rengjorde och fick mat och vatten. Alla hundarna hade tagit flygresan otroligt bra!!! Jag hade även fått med mig mer Plegicil om att ifall det var någon som skulle vara jätteupphetsad, men dom tog det bra måste jag säga. Jätteduktiga var dom. Vi passade även på att äta frukost på det här truckstoppet och ringa mormor och säga att vi var framme. Daniela fick alltså smaka sin första amerikanska frukost med allt vad det innebär - pancakes, bacon, ägg, toast mm mm. Vi var ju varjefall inte hungriga när vi gick därifrån... Ser hon inte otroligt pigg ut med tanke på att klockan är 2 på natten?

Sedan hände väl egentligen inte så jättemycket. Men det gör det väl inte när man sitter och åker bil i obekväma ställningar från New York till Terrell. Det är väl därför man ballar ut fullkomligt och kommer till att ta sådana här bilder:
Om ni undrar vad Daniela gör så försöker hon härma en kyckling... no more questions please...

Allt eftersom resans gång fick vi bättre och bättre organisering på hundrastningarna. Till slut kom vi på att jag tar dom stora hundarna och Daniela tog cockrarna. Det blev automatiskt hälften hälften och det gick väldigt smidigt. Eddie, vår chaufför hjälpte till då och då. Tyvärr fick vi ingen bild på honom :( Han var lite läskig att köra med ibland för han hade ingen respekt för när han blev trött. Han pressade sig verkligen till det yttersta för att vi skulle komma fram...

Vi åkte med det minsta fordonet såklart...

Men Eddies lite tokiga körande gav även resultat. Vi hade räknat med att vi skulle vara framme under fredag eftermiddag men eftersom det inte hade tagits dom pauserna som var inräknade var vi faktiskt framme redan på torsdag eftermiddag. En otroligt underbar känsla att rulla in på gården här hemma. Mamma hade en överraskning. En speciell hundrastgård var gjord till mina hundar. Dom höll precis på att färdigställa den när vi rullade in!!!

Hundarna var så otroligt glada över att få komma hem. Dom kände sig direkt hemma. Tyvärr hann inte riktigt kameran fram, vi var utmattade efter den långa resan och sedan vi lämnade New York i tisdags kväll räknade vi ut att fem timmar var ungefär den tid vi sovit... därför var det här en väldigt härlig syn också...

Mamma hade köpt splitternya sängar, sängkläder och kuddar till oss. Så otroligt skönt att krypa ner i, efter en varm skön dusch, omringad av lugna och glada men trötta hundar!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Weey! Härligt att komma fram och få en nybäddad säng! :)