onsdag 5 november 2008

Lite mer kontroll

Väderrapport:
Vollsjö: 7 grader, mulet, blåst
Terrell: 17 grader, mulet, storm skall komma in under kväll och natt

Så på vädret att tyda spelar det ingen roll vart man är idag... Ingen har gillat att vara ute tror jag. hästarna ska va glada för att vara inne...
Jag känner dock att jag har lite mer kontroll över situationen just nu. Dock har jag precis räknat ut att hundmaten kommer inte räcka och i morgon åker bilen så jag måste lösa det på något sätt... Co-Cos mage är fortfarande lös men jag tror det beror på att hon fått lite vuxenfoder nu när valpfodret tog slut... Men alla hundar har idag varit lite lösa i magen - det kan också vara stress för dom genomgår otroligt mycket just nu. Inget är som det brukar vara och att jag är stressad gör det hela absolut inte bättre! Zigge och Zascha säger till tydigt att dom inte gillar situationen. Dom vill inte bli infångade efter att ha varit ute och dom blir hala som ålar. Gud så snabba dom kan bli!!!

I morse fick jag tömt allt som var kvar i skåpen i köket. Det var väldigt skönt. Gjorde i ordning en hög som Sophie ska komma och hämta på söndag och packade in en del som skulle med upp till Wallins.

Åkte upp till Wallins och fick en jättegod lunch. Pasta med köttfärsås gjort på vildsvin. Jag är fortfarande mätt... Såg också Amber en sista gång innan avfärd. Hon börjar också få lite mer vita hår i pannan så vi sa det att i vår har hon säkert en halv bläs... när hon var nyfödd hade hon inga tecken alls i huvudet och nu har hon nästan ett stjärnämne... Bilden till vänster är tagen tidigare i höstas kan tilläggas... Men det var inte svårt att lämna Amber. Troligen för att jag vet att hon har det så bra hos Helena så att jag inte oroar mig Hon har ju varit där till och från i ett år nu... Tvärt om är jag ändå glad att jag fortfarande äger henne och att jag har möjlighet att följa henne. Nu ska hon dock få 2 månaders vila.
Dom andra hästarna har det bra och tar situationen väldigt bra än så länge men för dom är ju inte situationen så mycket förändrad som för hundarna. Samma stall - samma rutiner. Men en mer nervös matte. Jag är livrädd för att hästarna ska skada sig dom här sista dagarna så jag vill verkligen inte släppa ut dom egentligen men det måste jag, bara vädret tillåter i morgon..
Eftermiddagen har gått vidare till packning och organisering av olika saker. Slänga och packa. Det är mer och mer som försvinner men det går kanske inte fort nog. I morgon åker bilen och då kommer jag ju inte härifrån. Eftersom jag bara har en billaddare till mobilen hoppas jag att batteriet räcker länge. Annars får jag väl åka till Catharina och låna hennes bil en halvtimme...
Jag har varit otrolig trött idag, men sov ju inte kanon i natt heller... så i natt ska jag försöka att få ut så mycket som möjligt av natten genom att sova...
Idag har även den slutliga räkningen för resan kommit... känns lite sent att den kommer tre bankdagar innan den ska finnas på deras konto... Pengarna blir betalda från USA idag men ändå är inte allt färdigt. Det som är kvar är dock bara hotell för Lotta i New York men det löser sig nog... Annars får väl det också bli något att sätta på "Att Göra" listan...
4 dagar kvar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart hundarna känner av att något är på gång, särskilt din mammas hundar som "tappat" sin matte. Och konstigt vore det ju annars. Skönt när ni väl är framme och dom har bott in sig på nya stället.

Kattis sa...

Jaha,,, där försvann DEN kommentaren! Vad skrev jag nu då?
något i stil med att jag tänkte skriva att detta är ett "once-in-a-life-time-project"... men man vet aldrig med Wichmanns....
Jag är helt klart impad och egentligen rätt så oförstående inför detta superprojekt!! Flytta ifrån detta avlånga och ibland rätt så trångsinta land - till andra sidan jordklotet!!
Vi kommer så snart Paris får lite längtan efter sina rötter :-))
Kram

Anonym sa...

Ojoj.. JAG tycker att det ska bli skönt när ni allihopa har kommit tillrätta i usa, vad ska då du tycka egentligen? ;)