söndag 23 november 2008

Helgen

Väderrapport:

Lördag: Mulet, 14 grader, blåst *blä*

Söndag: FM: Regn, EM: Sol, 20 grader


Dagens blogg är på strulhumör :(

Vi får inte alls bilderna till att bli som vi vill ha dom så nu ger vi upp... (JAG ger upp).

Både lördag och söndag har varit ganska lugna dagar. Vi går och väntar på att Molly ska valpa...

Det syns inte riktigt på den här bilden hur rund hon faktiskt är men nu orkar hon inte trava längre, hon lunkar fram och tillbaka. Hon behöver gå ut och kissa oftare än vanligt, d.v.s. att valparna trycker på ganska mycket. Så hon är precis som hon var förra valpningen :) Nu är det bara att vänta och se...

Igår fick Robbin sig en lekstund med Daniela... frågan är vem som hade roligast:



Resten av lördagen var faktiskt lugn. Jag har suttit och fyllt i de flesta av AKC (American Kennel Club) papprena för inregistreringen till hundarna. Det ska ju ta 9 (!) veckor att få dom inregistrerade...

I morse var vi på vårt första kyrkobesök. Här i USA har man ju helt andra kyrkotraditioner än i Sverige. Till att börja med är kyrkan faktiskt väldigt rolig. Det mesta av tiden är sång och tjo och tjim. Vi blev ditbjudna av våra grannar vilket var väldigt roligt. Dom introdocerade oss till diverse människor och folk var INTE rädda för att komma fram efteråt och prata. En kille som gick i gymnasiet i en närliggande skola kom fram och pratade och var väldigt trevlig. Störtkär blev han i Daniela... Fan... henne får man ju hålla i koppel så som pojkarna blir kära i henne här. En efter en faller pladask och själv står man bredvid som ett fån. Jag håller kölapparna och mamma har geväret för att hålla dom på behörigt avstånd. Glöm att hon får vara ifred... avis? NÄÄÄÄÄÄÄÄ VADDÅ??????? Vi fick ställa oss upp i kyrkan och presentera oss och stackars blyga Daniela höll på att sjunka genom jorden men hon var jätteduktig och gjorde det och på ENGELSKA också... stackarn.

Senare på dagen var vi iväg till PetShop och skulle handla hundmat. Då utsattes Daniela återigen för terror. En jättetrevlig försäljare från Hill's började prata med oss och frågade vad vi gjorde till yrket. Daniela sa att hon jobbar med bilar, vilket hon inte skulle sagt för vilken amerikan är INTE intresserad av bilar? Hills-killen introducerade mig för manegern för butiken eftersom vi ska köpa in lite större mängd foder och medans jag pratade med honom började Hills-killen att fråga ut stackars Daniela om bilar, vilken hon tyckte bäst om, mm mm mm mm mm. Stackarn och jag och manegern gick ifrån dom för att fixa vårt och kvar stod Daniela och tvingades använda det engelska språket. När vi var klara och jag hade betalat gick jag efter en stund och hämtade Daniela som drog en lättnadens suck tror jag... men hon var jätteduktig. Det är ju det enda sättet att lära sig språket - att prata det.

Den här veckan har verkligen gått skitfort... jag hinner inte med själv. Nu är det bara en vecka kvar till stona kommer och nästa vecka lär ju gå lika fort. Så det blir full rulle imorgon måndag igen :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh söt molly..ska bli spännande o se valpar här sen :)
så uppvaktad som daniela blir så slutar det väl med att hon stannar i texas..;)vore väl toppen :)

nä nu ska jag ut i snön...i dag är det inte sådär soligt o fint utan blåser så det isar i hela kroppen :/
evelyn hälsar !

Anonym sa...

Måste säga att det är då ett äventyr ni har påbörjat....

Själv är jag inte en i mängden, de som saknar sol och värme!!! JAG ÄLSKAR VINTERN och SNÖ. Visst är det skönt med sol och värme oxå men snön gör hela livet så ljust!!!!

Kram från Josie

Anonym sa...

Hej!

Vad spännande med bebisar. Det är bara till att vänta....

Kramizar
Katarina