lördag 1 november 2008

Torsdagsblogg

Väderrapport:
Vollsjö: 0 grader, snö, regn, blåst, skitväder...
Terrell: 23 grader, strålande sol, lätt bris

Det finns en nackdel med det här huset... det ligger ganska nära en järnväg. Tydligen är det en hel del olyckor på den här järnvägen så på nätterna tutar tågen. Och det är inte lite dom tutar... så för gästerna blir det nog öronproppar den första tiden. Själv vande jag mig hyfsat snabbt varjefall. Men idag räknade jag vagnarna på ett av dom här tågen... 79 vagmar!!! Glöm att det tåget stoppar om något står framför det!!! Och ni kan ju bara tänka er hur 14 hundar kommer att låta innan dom har vant sig till tutandet?!?!

Mamma och jag har varit och handlat...

Juldekorationerna har ju börjat komma fram och det här är en hund som sjunger Jingle Bells och viftar på öronen. Helt underbara saker var det! Men en annan sak jag upptäckte var att det är faktiskt ett halvt helvete att hitta en liter vanlig mjölk. Nej, här kan du få med low fat, extra A-vitamin, D-vitamin, eller vad allt annat du kan tänka dig men en vanlig mjölk finns knappt att hitta. Då får man leta länge...

Vi fick packat upp lite kartonger och även fixat ny uppkoppling till internet för mamma. Det blir som tidigare skrit fixat nästa fredag...

Annars bestod dagen mest av att vara trött och fixa vattenavtal mm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul att läsa om dina amerikanska dagar! =)

Pia sa...

Säger samma som Anette :D