fredag 7 november 2008

Kusligt nära

Det är fredag morgon... sista varddagen i Sverige. Nervositeten närmar sig lite grann. Men det är väl helt naturligt. Har nu fått veta att alla pengar har kommit fram dit dom ska och att hundmat finns färdigt tills vi landar. Det känns skönt. Ikväll kommer Daniela ner :D. Det gläder jag mig till! Jag undrar om Daniela är medveten om vad hon har gett sig in på? *hi hi*. Det blir hon om annat snart varse...

Igår var jag hos Anna och Kentha och åt middag. Det var väldigt trevligt! Det blev nog den sista hemlagade måltiden i Sverige kan jag tänka mig. Man ska ju aldrig säga aldrig. Men det känns lite så med allt man gör just nu... sista gången man är här och där, gör ditt och datt. En underligt häftig känsla faktiskt... Det blev sent igår, jag var inte hemma förräns halv tolv på kvällen och hästarna tyckte det var konstigt att dom inte fått någon mat!!! Släppte ihop Daim och Crispy och det gick bra. Crispy har slutat löpa nu. Däremot verkar det som om Billan är på G in i löp... lite tidigt. Däremot kan jag tänka mig att alla tikar börjar löpa när dom kommer till värmen...

Idag är det stalltjänst här på morgonen som gäller och sedan packning och organisering. Det tar sin lilla stund med allt sånt där... Suck och stön. Jag har glömt att lämna in vår Babs till banken så jag måste ta mig en timmes promenad och gå dit. Det tar en halvtimme att gå dit tydligen... så det blir ju en och en halv timme som går åt för det. Det är jobbigt att inte ha bil. Men annars kommer jag vara här hemma på gården...

Ska ta lite bilder på mammas hundar. Så hon får lite att titta på. Hon blev så glad när hon såg sina hundar på bild igår. Idag får hon internet förhoppningsvis. Den andra uppkopplingen hon hade var så extremt dålig...

Nej, dags att gå och klä på sig och släppa ut hästarna och byta hundlag...

Ha en bra dag!

2 dar kvar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

förstår att det är en konstig känsla ..bara två dagar kvar ! bra att det fixas snabb internet tycker jag för tänk va mkt spännande vi har o se fram emot snart ;) lilla evelyn har blivit ytterligare lite rundare nu ;)

kraaam !!

Pia sa...

Oj vad denna veckan gått fort Precis som du sa Glöm inte att ladda kameran inför resan nu Så håller vi tummarna för att allt går bra och att du hinner fota lite emellanåt Kram

Anonym sa...

Spännande! Det har gått så fort här på slutet, tyckte inte att det var länge sedan det var flera månader kvar till flytten.
Lycka till!