torsdag 20 november 2008

Full Fart

Väderrapport
Terrell: Sol, 20 grader, lite blåsigt

Den som tror att vi har lugna och sköna dagar här tror totalt FEL FEL och åter FEL. Obligatorisk uppstigning runt 7 på morgonen. Börja slussa hundar - beroende på vem som är ute och inne och vaken eller sover. Äter frukost till 07:40, då klär man sig och gör sig i ordning. Stallet klockan 8. Fodra Hanniball, mocka och utsläpp och gör färdigt stallet för dagen. Skönt nu när det bara är en box. Slussa hundar till rätt ställe - mina hundar till stallet och mammas (olydiga) hundar i tvättstugan. (Dom är olydiga för att dom alltid gör hyss när vi är borta)... Sedan beroende på vad som står på dagens schema åker vi iväg och gör det som ska göras. Vi har varit och shoppat diverse saker och fixat allt möjligt. Det tar ALDRIG under fyra timmar av någon anledning. Vi spenderar en hel del tid i bilen. Så på vägen äter vi lunch innan vi åker hem.

Igår när vi kom hem fick Hanniball sig en liten överraskning... en ridtur med Daniela. Enligt bildbevis ser dom båda väldigt glada ut för detta. Hanniball var ganska pigg men höll sig väl på mattan. Mammas cockrar vart vansinniga och skällde hej vilt på honom men Hanniball är cool och bryr sig inte. Han har börjat komma in i rutinerna här också och accepterat att han är ensam på täppan ett tag. Men nu är det ändå bara en vecka kvar... :D

Mamma, ja hon fick sig också en ridtur men av helt annat slag *haha*. Hon har nämligen fått sig en egen favoritleksak!!!

För den som känner min mamma så vet ni att hon avgudar gräsklippare. Tyvärr vart hon väl inte 110% nöjd med den här eftersom den delen bakom som samlar upp gräset hoppade av hela tiden... men klipper det gör den!


Jag och Daniela håller också på att utbilda oss till snickare... skämt å sido. Vi har satt upp lite sadel och tränshängare i den nya sadelkammaren...

Att jag inte är någon utbildad snickare kan väl inte tas fel på men sakerna kom upp dit dom skulle. Idag var vi och handlade lite hyllor som vi ska sätta upp imorgon... Rom byggdes ju inte på en dag ellerhur...

I morgon ska vi försöka ha en hemmadag och fixa i ordning här hemma. Det kommer en datakille så förhoppningsvis får jag igång min dator *hoppas hoppas*. Jag får också en tvättmaskin till stallet imorgon. Den vi köpte var trasig så den fick vi byta... Men det får väl vara allt för idag...

6 kommentarer:

catharina sa...

Hallo!
Jag tycker du ser duktig ut som snickare. Det är inte helt lätt att regla upp ett hyllsystem!! Nu är Tarzan tillbaka!! Otroligt! Idag är det minusgrader och lite flingor på marken. Usch! Jag väntar ivrigt på nästa blogg och bilder!

Pia sa...

Det gäller att hålla tungan rätt i un när man borrar då brukar det gå bra Tror jag oxå ska leka snickare Vi har väntat på en som ska hjälpa oss med lite av varje nu en månad Han sa att han skulle komma på Måndag (för en månad sen då) Men inte vilken måndag Hoppas du e riktigt svettig overthere här SNÖAR!!!!! det idag Kram

Anonym sa...

*tinar upp till dem härliga bilderna* iiskallt här i kristinhamn..

kram på er !

Anonym sa...

Nog tror jag att ni har det ni gör, särskilt innan ni fått allt i ordning. Men jag hoppas att ni kan få liite lugnare tempo sen när allt är klart.
Härligt och roligt verkar ni ha det ändå, fast det är mycket som ska hinnas med... =)

Anonym sa...

bilden på hannibal var otroligt fin, både han och daniella ser väldigt glada ut! :)

Anonym sa...

Du ser lika van ut som jag med verktyg i nypan - haha! :)

*håller för ögonen när jag läser om ert väder*
Vi har SNÖ - i drivor! Nåja, kanske inte drivor men minus 8 var det i morse och dubbla vantar på.