onsdag 5 november 2008

Natten i text

Klockan är 07:32 och andra gänget hundar är ute. Hästarna har fått frukost. Jag sitter och tittar på TV och väntar på att mitt te ska bli färdigt. Trött och vet knappt varken ut eller in. Vädret är piss så hästarna får vara inne. Lika mycket för vädret som rädslan för att någon ska skada sig. Jag vet jag är fjantig men när man har lera över kotorna på hästarna så är det faktiskt en liten säkerhetsrisk för dom att vara i hagen och jag har ingen annan hage att släppa dom i.

Natten har gått ganska bra. Crispy har fått sova i bur det mesta av natten. Vid halv fem tröttnade hon på det vilket är helt förståeligt. Det var bara att byta mellan Daim och Crispy i buren och efter en stund accepterade Daim situationen ganska snabbt och blev tyst. men istället kom Co-Co igång. Det var bara att ge sig upp på trötta ben och släppa ut henne. Fortfarande lös i magen. Suck och stön. Men hon är pigg och feberfri så det kan vara fodret hon reagerar på.

När jag väl skulle få sova så var klockan 05:00 och jag var ganska pigg. TV'n var på i köket och jag låg och lyssnade på upplösningen av det amerikanska valet. Inte förrän kvart i sex somnade jag, inte så givande när man skulle upp en halvtimme senare. Men jag var så otroligt trött så jag bara pallade inte. Snoozade mig till klockan 7. Då fanns det verkligen inte något val.

Idag ska jag åka och lämna transporten i Höör. Den ska ju stå där på försäljning. Familjen Wallin är så otroligt snälla som ställer upp och hjälper mig. Jag får ha lite kartonger där tills nästa flyttlass går ocskå som jag inte kan skicka. Supertack. Ska också passa på att säga hej då till Amber som står där. Hon har tydligen varit ganska sliten så hon har fått gå på vintervila. Ett klokt beslut av Helena tror jag. Tänk er... två månaders skön vila.... *drömmer sig bort*....

Inga kommentarer: