tisdag 25 november 2008

Stalltvätt

Väderrapport:
Terrell: Sol, 19 grader, lite lite vind


Tack vare vädret satte jag och Daniela igång med ett av veckans större projekt nämligen stalltvätt. Det var i förra veckan som vi upptäckte hur konstigt målat stallet var och när vi hittade ett mystiskt tassavtryck på boxväggen insåg vi att det inte var konstigt målat - stallet var groteskt smutsigt. Men eftersom det var så jämnsmutsigt så syntes det ändå inte... hur man nu kan tycka det med tanke på nedanstående bilder...
Ni kan nog själva se vad som är tvättat och vad som är smutsigt på ovanstående bild... nästan lite pinsamt att man inte ens såg smutsen känns det som faktiskt. Att den här dörren var smutsig det var det nog inte någon som tog miste på och så här blev den när den var tvättad:
När det här arbetet var klart var det inte så mycket som varken jag eller Daniela orkade. Arbetet som så var väl inte så jobbigt men vi hade satt oss för målet att tvätta allt det röda i stallet och det gjorde vi. I morgon är det insidan av boxarna som ska få sig en dusch :)

Ännu inga Mollyvalpar men snart så...

Nu är det mat!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jättesnyggt blev det ! jag hade inte märkt smutsen på det röda heller..men vilken skillnad det blev efter :)
då ska jag ha öppen dagbok så ni kan läsa ju ! evelyn skulle aldrig förlåta mig onm inte hennes daim inte kunde komma in i dagboken !!
skulle det nångång va nåt superhemligt så kopierar jag texten o mailar den ..lovar !!
i dag är det 7 veckor sen vi chockade skillingaryd *fniss*

stoora kramar från oss !!!

Pia sa...

Får man lämna över till nya ägare så mögigt ???
Det blev jättefint :D

Anonym sa...

Nog var det smutsigt alltid... och snyggt blev resultatet efteråt.

Anonym sa...

vad snyggt det blev efteråt! :)

åh, vad spännande med valpar.