onsdag 26 november 2008

Förberedelser

Väderrapport:


Terrell: Mulet 18 grader



En ganska lugn dag idag. Det vart inte väder till att fortsätta tvätta stallet som vi hade tänkt oss. Förmiddagen gick genom att mamma och Daniela åkte och handlade - själv gjorde jag något jätteroligt... svensk bokföring :( Det är ett nödvändigt ont men fy fabian för det...



När det var avklarat fick stackars Daniela sätta sig i bilen igen. I morgon är det helgdag här i USA, Thanksgiving, så allt har stängt. Så vi var tvugna att börja röra i att hästarna faktiskt kommer i helgen. Det måste ju spånas upp i boxarna...





30 balar behövs för att spåna upp stallet. Boxarna här är 24m2 mot i Sverige där mina boxar var 12 m2... och för er som håller på med hästar ser också att här är balarna en hel del mindre än i Sverige men destu hårdare packat. Eftersom vi inte har så stor bil så fick vi affären till att köra hem dom 30 balarna till oss :). Sånt är inte några större problem här i USA att få hjälp med.

Fortfarande inga valpar :( Gud jag blir så trött på att vänta!!! Å andra sidan vet man att när dom väl har kommit har man fullt ös med valpar höger och vänster om men det är ett nöje. Men visst är väntan jobbig... om man frågar Molly så håller hon också med tror jag. Väntan är lika stor i Sverige för att se vad det blir av Daim och Evelyns valpar. Det är så glädjande att Evelyn har blivit dräktig!!! Så det ska bli väldigt skoj att se vad som kommer ut! Men jag tror att det är två och en halv vecka kvar tills det är dags för Evelyn. För Molly ska det ju vara på tisdag...

Jag skulle behöva lite hjälp från Er läare... VAD SKA JAG GE MAMMA I JULKLAPP?!?!?!?!?!?! Om ni har något bra förslag kan ni väl skicka mig ett mail så jag får lite tips. Skriv det dock inte på kommentarerna för då ser ju mamsen det ;) och då blir ju jul ingekul (observera rimmet...). Julklapp till mormor är fixad, eller jag vet varjefall vad jag ska köpa men mamma är en hård nöt att knäcka i år... om någon nu undrar vad jag önskar mig så kan man alltid ge mig presentkort på Itunes... musikdåre som man är :) Annars så går allt som är prickigt bra... hihi.

Jag har också varit duktig och uppdaterat hemsidan lite grann... inte mycket men bland annat lagt till den amerikanska bloggen. För er som läser den här så finns det nog inte mycket nytt att se i den bloggen. Den här är lite roligare att skriva i... men har ni lust så ta en titt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

evelyn har nu 1 vecka o sex dagar kvar ..*matte är nervös o hurrar omvartannat* :) spännande ska det bli !! att hon orkar vara så pigg som hon är det begriper jag inte..med så stoor mage !

ja du julklappar..det är svårt..klurar också för fullt !igår satt jag o pysslade 24 små paket med skojiga innehåll till annicas adventskalender..tog flera timmar *puh*
nej nu måste jag ut o promenera vovvar..nu är det sex plusgrader o regn helt plötsligt.
Kram på er !

Anonym sa...

Och Ann-Sofie påminnde mig om paketkalendern... har ju dragit ner på den till tjejerna med bara helgklappar, och likadant till dogsen, men det ska likafullt göras...
Men julklappar till föräldrarna är svårt, dom har ju allt... hoppas du får några bra tips.

Pia sa...

Thanksgiving minsann Då får du minsann laga Kalkon Det gjorde jag i Söndags Gott!! Julklappar e ett elände ;) så jag önskar dig lycka till