söndag 2 november 2008

Blandad kompott

Väderrapport:
Vollsjö: 5 grader, mulet
Terrell: 25 grader, sol

Jag hade en plan med den här dagen... som nästan med alla dagar men den här dagen gick till gruppen som inte blev som jag tänkt mig, fast inte på ett negativt sätt... hängde ni med?
Jag skulle köra Gunilla till tåget på morgonen, leverera en friggebod, köra till Helsingborg och ta hand om hundarna... det var min plan...
Jag körde Gunilla till tåget i Lund och tankade bilen på hemvägen. På hemvägen ringde Cristel och frågade om hennes man Benny kunde komma och hämta hö't som dom ville ha. Visst, om han kunde komma innan 12 för jag skulle till Helsingborg... Hann precis hem så kom dom som skulle hämta friggeboden. Medans dom lastade den mockade jag stallet och gjorde det klart. Strax därefter kom också Benny och fixade en del av höbalarna. När jag stod där och mockade ringde Karin från Helsingborg och frågade om jag inte kunde hämta Daim och Crispy imorgon istället för då hann dom med en insemination extra för Crispys ägg hade inte dött ännu. Och vi har ju lov att ta in dom två när dom är färdiga där i karantänen här hemma (som förövrigt startade idag). Så då var det bara att planera om sin lilla dag. Jag hade lite saker att lämna till Pia som har Acke och Wilma så jag försökte ringa och höra om jag kunde komma idag istället för imorgon men hon svarade inte först men när jag sedan satt framför datorn och skulle lägga in en annons på släpet så kom ett meddelande upp på MSN. Det är en smart uppfinning... snabbt avtalat, jag skulle va hos Pia om en timme... Stackars Pia, jag våldgästar henne och hennes vovvar en söndag eftermiddag... hon hade säkert helt andra planer... Vad jag skulle lämna till henne kan ni senare säkert se i Albins blogg (länk till höger). Hos Pia höll jag också på att bli döv. Wilma gillar verkligen inte mig :(. Hon skäller som sjutton när jag kommer. Acke tycker också att jag är en skum typ men det är nog för att Wilma skäller för 10 hundar till. Undrar varför och vad jag har gjort Wilma. Hon har säkert trauma minnen från att jag var och hälsade på dom med Hoppsan när hon var liten... ja vad vet jag? Efter ett tag slutade hon skälla varjefall... men som Pia själv skrev i sin blogg, tur att man är van till hundar...

Vid 16-tiden åkte jag hem och tog in hästarna som var otroligt snälla idag :D. Ska väl inte säga för mycket för då är dom väl monster imorgon kan jag tänka mig... Det är så mycket lera i hagarna så jag tror jag blir VANSINNIG!!! 5 dagar kvar! Nej vi åker inte förräns på söndag men hästarna får vara inne på lördag för borstning och fixning inför resan...

Här under kvällen blir det väl hundjobb och fortsätta att försöka boka en biljett till Lottas hemresa men mamma svarar inte i telefonen så jag kan inte slutföra bokningen :( Mamma hade för övrigt varit och köpt två nya sängar igår så jag och Daniela har riktiga sängar att sova på när vi kommer fram. Det kan nog vara skönt eftersom vi har en otroligt tuff resa framför oss...

Förresten... transporten.... om någon vet någon som söker en transport så säljer vi vår transport. En Thule Premium 1990 årsmodell 2006. En ägare, sommar och vinterdäck, nyservad hos Thule i Bromölla, nästa besiktning 2010. BE-kort krävs för denna transport, maxlast 1090 kg. Jag har varit jättenöjd med transporten och kommer nog sakna den ordentligt i USA tror jag... Vi begär 87500 för den inkl moms (70 000 ex moms), nypris 120 000 ink moms. Från och med onsdag kommer den finnas i Norra Rörum för beskådning, annars ring mig på 070-433 02 63!!!

Jag har också lagt in en ny fråga för November månad här i högerkanten... lite skoj med lite undersökningar tycker jag... svara gärna :D

2 kommentarer:

Pia sa...

Tur du e van vid hundskall Trevligt att få besök av dig :D jag har svarat i din undersökning Som vanligt är jag nog ute sista dan som vanligt ;)

Anonym sa...

Fullt upp... men snart åker ni! härligt att det äntligen blir av kan jag tänka!

Funderar fortfarande på det där med insemination av hundar... jag som inte har nå koll på sånt, är det vanligt? är det bättre/säkrare/mindre smittorisk? eller?