tisdag 4 november 2008

Val och dålig mage

Har fått samma fråga ett par gånger idag så jag tänkte att jag skulle svara på den här... frågan är om jag har röstat i det amerikanska valet. Svaret är nej. Jag har ju möjlighet att göra det men har inte tagit ut en röstsedel och för er som läser den här bloggen kanske ni förstår varför... när skulle jag kunna pressa in i mitt schema att åka upp till Stockholm och rösta på ambassaden? Det ser jag som ganska omöjligt att göra och därför har jag fått avstå det den här gången... Jag har faktiskt inte satt mig in i valet som jag kanske borde... och av samma anledning... när skulle jag hunnit det? Så så enkelt är det med det...

Tyckte jag hade rastat alla hundar ordentligt innan jag åkte klockan 17 men tji fick jag. Co-Co och Billan har suttit i burar här inne eftersom jag fick spola hela hundstallet tidigare idag och boxarna har inte hunnit torka ännu... När jag öppnade dörren kände jag bajslukten komma som en rekyl emot mig... förstod ganska snabbt att någon hade bajsat. Co-Co satt helt inkletad i sin box. Suck och stön. Klockan nio på kvällen när man kommer hem har man inte lust att släpa ut en stor bur i stallet och börja skura den men jag hade inget annat val... Hela buren och hela hunden fick sig ett rejält bad. Detta ännebär ju också att jag måste hålla henne separerad från alla andra hundar över natten för OM hon nu mot förmodan skulle ha fått i sig någon smittsam magbakterie skall detta ju inte gå vidare i flocken...
Daim uttrycker sina sexuella luster över mitt täcke. Helt tokig och snurrig är han men det är inte lätt med Crispy som fortfarande löper här hemma. Förhoppningsvis så slutar hon löpa snart. Det är jobbigt både för henne och dom andra...
Så just nu, när jag sitter här är jag ganska trött på hundar och bajs. Så väl häst som hundbajs... det ska bli så skönt att få komma iväg på söndag så ni anar inte. Jag har massor kvar att göra men det är bara att kämpa på helt enkelt...

5 dagar kvar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas lilla Co-Co mår bra i magen igen..
Förstår att du har nedräkning o längtar nu ! Ha en bra dag ,kram !

Pia sa...

Usch vad tradigt precis som om du inte har annat att fixa med ;) Hoppas det bara e ngt hon ätit och inte nån rälig basselusk