lördag 1 november 2008

Måndagsblogg

Nu är jag hemma men eftersom det är så mycket att berätta så gör jag en blogg om dagen...


Då börjar vi i måndags. Gunilla och jag gjorde stallet på morgonen. Samtidigt ringde Lisbeth Rufener, mitt Agriaombud och berättade den mycket trevliga nyheten att jag fick extra pengar från Agria eftersom vi sålde hästar förra året och inte fick pengar tillbaks då, så dom kom snällt utbetalt nu. Gissa om man blev glad.

På eftermiddagen åkte vi och lämnade alla hundar utom Daim och Crispy till Marita. Stackars Co-Co, hon tyckte det var lite läskigt allt att vara där men hon hade ju Japp. När dom var lämnade åkte jag med Daim och Crispy till Helsingborg. Där fick jag sitta i 1h och 20 minuter och vänta på att någon skulle komma och hämta dom :(. Och ändå hade jag en "bokad" tid 17:20... inte vart man glad direkt... senare än beräknat kom jag till Svågertorp för att lämna bilen och där hade jag tur att få en nära parkeringsplats. Skönt för en av mina väskor vägde 31 kg... den andra vägde bara 9 :D...

Tog tåget över till Kastrup och Hilton Hotell där mormor hade bokat ett rum. Och det måste jag säga var sista gången jag bodde där. Dels så skulle jag få en lite lyxigare rum för det var det enda dom hade. Den enda skillnaden var dock att ett bord stod vinklat på ett annat sätt än i ett vanligt rum. Resten var nästan bara skit. Dels hade jagf ått ett rökrum vilket inte var trevligt. När jag checkade in var dom ganska otrevliga och jag fick inte beställa mat på rummet eftersom jag inte hade mormors kort i handen så efter mycket bråk från mormor som ringde och skällde på dom så fick jag äntligen min mat till förmedes 130 danska kronor. Tur för dom att det var gott. Men på detta så upptäckte jag att papperskorgen på toaletten inte var tömd sedan förra gästen och det var jag väl inte överlycklig för direkt... så Hilton - jag blir ingen stamgäst!
På tåget över hade jag också lite otur - min handväska gick sönder... suck och stön. Den hade väl kunnat gå sönder i slutet av resan istället? Ja ja, det överlever man nog... får fixa det i USA...

1 kommentar:

Pia sa...

Väntar med spänning på fortsättningen :D Välkommen hem förresten