måndag 24 november 2008

Bildlös

Väderrapport:

Terrell: Sol, 18 grader, helt okej :)



En måndag i åkandets tecken. Jag och Daniela åkte i förmiddags ut till Plano som ligger norr om Dallas. Att ta sig igenom trafiken är nästan ett självmordsförsök ibland men vi överlevde, både jag och Daniela OCH alla andra i vår närhet :). I Plano letade vi efter, och hittade en hästsportaffär. Trodde väl aldrig att jag skulle flytta till Texas och det första jag var tvungen att köpa var innetäcken till hästarna ellerhur? Dom sålde jag ju på loppisen juh... men temperaturskillnaderna mellan dag och natt gör att vi måste slänga på dom täcken för att dom inte ska bli förkylda. Hanniballs förkylning har nästan släppt helt nu så till onsdag när hans behandlingskur är slut så ska det nog vara helt borta :).
Vi var borta det mesta av förmiddagen och in på eftermiddagen också, var väl hemma runt 14 tiden. Hade fått brev från Skattemyndigheten men för en gångs skull ett trevligt brev - jag är inte längre folkbokförd i Sverige :) TJOHOOO vad glad man blev. Resten av dagen har varit ganska lugn. Suttit framför datorn och laddat ner lite julmusik och försökt få in lite jul här i värmen. Det känns lite udda att sätta upp juldekorationer samtidigt som man vattnar blommorna utomhus ;). Och bättre blir det som sagt när man hör alla rapporter hemifrån om snö och skitväder och framförallt kyla. Vi förväntas 70 grader (farenheit) på onsdag... då ska vi tvätta stallet... mitt i vintern!!! Ni får själva räkna ut hur mycket 70.F är...

Inga valpar har det kommit ännu. Men Molly får det som sagt tyngre och tyngre. Det är ju egentligen den 4/12 hon ska ha men jag tror inte hon går så långt. Men, jag brukar ju aldrig ha rätt med sånt så hon går väl över tiden bara för att jävlas med mig. Jag lovar att hålla er uppdaterade!

Det har varit en ganska lugn dag så vi har inte tagit några speciella bilder... så kan det bli ibland, det kommer bilder en annan dag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här skiner solen och snön ligger på backen....Ca -3 Celcius

Julstämningen har infunnit sig.... När julen är över vill jag ha värme men nu NJUTER jag i fulla drag. Sorry Cilla, men just nu är jag inte avundsjuk på värmen (men jag kommer bli..Hihi..) Hälsa mamma,

Jossan

Pia sa...

Kan tänka mig att det är smart med täcken vid såna tempskillnader