tisdag 4 november 2008

Att tvätta en transport...

Väderrapport:
Vollsjö: 10 grader, regn
Terrell: 22 grader, sol


Ibland är livet blött... var illa tvungen idag att tvätta transporten. Att det regnade spelade ingen roll. Blöt blev man ju hur eller hur lixom. Nu står den på "tork"... öhhh... kanske inte blir så torr i det här fuktiga vädret. Det är mulet, småregnar och är allmänt skittrist väder. Cockrarna blir genomblöta otroligt snabbt. Men jag måste säga att hundarna sköter sig otroligt bra efter dom omständigheter. Dom är faktiskt väldigt snälla, accepterar läget väldigt bra.

Det här har tagit det mesta av dagen. Jag är genomblöt och borde gå och duscha men väntar tills jag tagit in hästarna så jag kan bli lite mer lerig. Så länge tar jag och äter en Billys Pan Pizza... nyttigt värre men så får det bli...

HA HA, hundarna är snälla... så här långt hann jag skriva innan jag upptäckte vad Co-Co och japp höll på med... äta upp madrass. Tur att man inte är så rädd om madrasserna, dom ska ändå slängas på söndag men ändå... dum vana att börja med... men är det itne typiskt... hundarna är jättesnälla... yeah right...

Ikväll ska jag över till Catharina och lämna lite saker, annars är det väl bara att fortsätta att städa undan här i huset. Jag har fortfarande massor att göra, känns overkligt att det är på söndag man ska åka... det är MASSOR kvar att göra! Jag har varjefall fått veta de sista priserna idag... tur var väl det... nu ska allt bara betalas också... ett nödvändigt ont... papper har idag också blivit copierade som ska skickas över till USA. Jag undrar vad tullen kommer tycka och tro om mig som kommer med 20 djur på en gång... helt galen tant?!? ja, tydligen ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi..visst är det typiskt just när man skriver att dem är snälla så hittas det på hyss ;) dina vovvar tycker nog att de gör dig en tjänst ..ja menar masdrass i mindre bitar blir lättare o slänga ju ;)
nospusssar till daim..

Anonym sa...

nu har jag hunnit läsa i kapp! :) det är så otroligt spännande att läsa om den kommande flytten.. och ja, lite knepig kanske du verkar när du kommer med tjugo djur ;) fast djur är bra, hihi!