söndag 16 november 2008

Lördag 14/11 - Hanniball Hemma

Jag trodde inte att det skulle bli känslosamt när Hanniball kom hem men att få av honom av transporten var en helt otrolig känsla!!!

Äntligen första hästen på plats!!! Han var också väldigt trött, lite svettig och väldigt törstig. Men jag tror att även han var väldigt glad för att vara framme, han kände nog också att resan var över för hans del... Han var väldigt spänd i sina muskler och trött och ironiskt nog var det första jag fick användning för det enda ylletäcket som jag har med från Sverige. Att tillägga var väl att det inte var jättevarmt heller, det blåste ganska bra igår när han kom...

Massa mat och vatten fanns i boxen men det var bara vattnet han egentligen var intresserad av. Hö't var inte så jätteintressant. Men han var pigg och glad och verkade inte ha några synliga skavanker efter den långa resan. Han fick stå inne det mesta av dagen och på kvällen gå en rejäl promenad med Daniela. Det tyckte nog dom båda om tror jag :D

Vi var iväg mitt på dan och shoppade lite... men som en liten cliffhanger tänker jag inte säga vad... det får ni vänta till måndagens blogg med att se... Jo, jag köpte ny mobil, och för er som vill ha numret - skicka mig ett mail så får ni det, om ni inte redan fått det i ett mail...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad han ser ut Hanniball, på sista bilden! :)