lördag 8 november 2008

25 Timmar kvar...

Idag ville Zigge så gärna vara med i bloggen! Jag hade kameran med mig och skulle ta kort på dom när dom var ute men ingen bild blev bra. Zigge gjorde däremot allt för att jag skulle fota honom så då får han väl inleda dagens blogg också då!

Sista dagen innan avresa... lite pirrigt. Det har gått i en jämn takt, vi har fått det mesta gjort hittills och det känns väldigt skönt. Daniela borstade av hästarna, trimmade lite manar och gick promenad med en del av dom eftersom dom fick vara inne. Jag vågade inte släppa ut dom OM någon skulle göra sig illa... nej, någon måtta får det vara helt enkelt...

Vi klädde på Hanniball för att visa, så här ser dom ut imorgon när dom åker:

Dom blev visst små tomtenissar, det är bara luvan som fattas men det får vara. Vår nya grundfärg är röd med blå och vit kant och guldbrodyr och det är väl bara inför jul man tänker på det hoppas jag. Sedan tror jag det blir bättre när brodyren kommer på också... men erkänn, lite snyggt varjefall... Hanniball stod som en fotomodell så vi fick till och med bra huvudbilder på honom:
Vi hann till och me´ med att baka en liten smulpaj. En sådan Ekströms frysta som man bara tjongar ihop och in i ugnen. Jättesmidigt och jättegott. Jag hade köpt massa vaniljcreme också som man bara måste hälla över...

Daniela är för rolig... jag hade lite amerikanska (passande va?) servetter och det första hon gjorde var att börja vika servetterna...

Sedan har dagen bara gått till städ, packning, insåg att vi packat fel och fick packa om, planering, fodring, promenader mm. Så nu är det inte så jättemycket kvar. Daniela och jag har också börjat en stegräknartävling. Jag fick en stegräknare av Danielas mamma Madeleine igår så ska vi för skojs skull se vem som går flest steg. Idag kommer Daniela obönhörligen vinna eftersom hon var ute och gick med tre hästar medans jag stod och smorde koppel och halsband till hundarna imorgon...

Jag tror inte att jag kommer hinna blogga imorgon så risken är nu ganska stor att det inte blir förräns på fredag när vi kommer fram. Min plan är att jag ska skriva lite dagbok för hand, ta mycket bilder och sedan göra en dagbok som förra veckan när jag var i USA... en blogg om dagen fast bakåt i tiden... ja ni fattar nog vad jag menar.
Så skrivs vi inte innan så ha det bra här i veckan!!!

BYE BYE SWEDEN!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på resan!

Anonym sa...

Lycka till nu Cilla med resan och allt..snygga färger...samma färger vi har fast vi har blått och sen vit,röd kant inom travet....

Pia sa...

Stort Lycka till från oss Jag kommer att tänka på er hela veckan och ser redan framemot en Usa blogg

Saint Cox sa...

Min Zigge! med sina stora fina galoscher. snart snart snart som jag saknar dom

Anonym sa...

stort lycka till!
jättefina bilder :)

Anonym sa...

Skkönt att slippa vårt vinterväder, kan jag tro. Även om kommande vecka låter ganska så hektisk för er del. Kommer att tänka mycket på er! Kramar!

Anonym sa...

jättesnygga färger ! evelyn vinkar till fästmannen o skickar massa nospussar till färden !

Anonym sa...

Hej cilla! Nu har du åkt.. lite tråkigt tycker ju jag, kommer sakna dig jätte mycket.. men så mycket jag gläds över detta för din skull, detta måste ju vara en verklig "dreams comes true" senario. Men ack vad snygga hästarna blev.. verkligen WOW!!! Ska bli kul att se de andra hästarna när de är fixade o klara...