söndag 22 februari 2009

Agility och oflyt

Vaknade i morse med en halvtaskig motivation till att överhuvud taget göra något idag. Jag gick och duschade och fixade alla hundar. Igår försökte jag att lägga upp en film från dagen på Youtube men det ville sig inte och det var nog där jag tappade motivationen. Jag vill ju att allt bara ska funka. Men så är det ibland, det gör inte det... så i morse började jag med att gå upp och göra en film till tre filmer... redan efter 10 minuter hörde jag konstiga ljud på undervåningen... jojomen... Bisquit hade tagit sig ut och sprang glatt runt på golvet och kompisarna skrek i valplådan. Gallret jag har satt upp har han på något sätt lyckats lura sig förbi. Man får ju vara glad att det är just han som är såld *fniss*. Satte tillbaka honom i valplådan men det tog inte lång tid förräns han var ute igen. Insåg då att det inte fanns någon återvändo... ut med ALLA valpar.

Det är helt perfekt väder för dom att vara ute i så dom får väl vara ute då... Som ni ser så har Yen flyttat ihop med dallisarna. Hon är minst av dom men det går riktigt bra faktiskt :) Hellre det än att vara ensam hela tiden enligt mig.

Jag fick för mig att jag skulle träna lite agility med Daim... men han var inte riktigt lika motiverad som jag var. Jag tror att det var för att kameran var med...

Det ser mest ut som han tänker "du vill att jag ska hoppa bara för att du ska få en bra bild"... ellerhur?... 90% av gångerna sprang han förbi men jag fick varjefall tre bra bilder på när han flyyyyger över hindretJag gav dock upp ganska snabbt... tog in Japp istället för att träna pyttelite med honom också. Sitt och ligg vart det mest. Han börjar fatta vad jag vill faktiskt, jag vart riktigt nöjd med det lilla vi gjorde...

Slutligen så blev det lite bus med Co-Co också. Hon är ju alltid så glad så man vill inte ta bort den glädjen. Men det blev lite träning på Sitt också... I eftermiddag är det hundkurs... gårdagens blev ju inställd vilket var lite skönt. Det är ju inte mitt fel att han som har hunden inte kan komma... sedan tyckte jag iofs att det var lite skönt att bara vara hemma och ta't lugnt... Idag är det dock den lite klurigare hunden... den man måste komma på 1 miljon olika motiveringssätt till...

Medans jag sitter här och skriver så chattar jag med Karin samtidigt och hon meddelade att hon kommer komma och hälsa på mig i Juni! FY VA SKOJ DET SKA BLI!!!! Å jag blev så glad! Ska verkligen bli så skoj! I April kommer ju både Japps uppfödare i början och så kommer ett helt gäng från Lone Star konferenscenter där vi hade vår avskedsfest. Dom kommer ett helt gäng i slutet av månaden på 15 personer. Då ska vi ha invigningsfest och jätteskoj! Det håller vi på att planera för just nu så är det någon mer som vill komma på fest så kom i slutet av April!

Idag har mamma namnsdag tydligen! Grattis grattis, och Grattis även till Acke och Wilmas matte som också heter Pia och Daims dotter kallas också för Pia... Dalmatinern Nilla heter ju Pia egentligen så grattis till henne också! Är det någon Pia jag har glömt så grattis till dig också!

Nu är det bara en vecka kvar tills mamma kommer hem. GUD SÅ SKÖNT. Äntligen någon som sparkar igång röven på mig. Jag går bara och väntar på saker som ska hända men som inte kommer hända förräns efter mamma kommit hem! Så nu vill jag att mamma kommer hem!!!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja självklart var det namnsdagskalas hos lakritsflickan Pia i dag ;) jisses så fin hon är och helt otroligt lugn o go :)

Daniela sa...

Det är ju alldeles för lätt för Daim! Han flyger ju lätt över det! Vad bra att du tar det så lugnt och fint med hundarna. Jag blir tokig på dem som bara stessar djuren! kramar

Saint Cox sa...

122 timmar - så kommer jag och de timmarna skall gå fort.
mamma

Anonym sa...

Nilla tackar för namnsdagsgrattis!
Vad roligt med så många besök från "gamla" Sverige. =)

Pia sa...

Jättefina Bilder idag och tack än en gång för grattiset :D Kul med besök kan jag tänka mig :D

Anonym sa...

Tack för rundturen i lördagsfilmen nummer 2..underbart stora ytor ni har! och jag som tyckte Bäckseda va stort!! jösses där ser man...
*väldight avundsjuk*
många bamsekramar från nettan i göteborg.