lördag 14 februari 2009

Sicka diskussioner!

Först och främst, tack för allt stöd efter "anonyms" inlägg igår. Som sagt, har han/hon beslutat sig för att inte läsa bloggen mer så fine with me... Man kan inte behaga alla människor i världen och det är så skönt att inte bo i Sverige längre, vet ni varför... troligtvis hade väl "anonym" ringt till SKK, kommunen eller någon annan för att klaga eller anmäla mig... det kan vederbörande inte göra här :) Så kan jag ju också kontra lite med att säga tänk på dom hundarna som ligger ensamma hemma 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan. Det är inte direkt det liv mina hundar lever. Jag är lyckligt lottad och kan jobba hemifrån och hade omständigheterna varit "som vanligt" så hade ju mamma varit hemma och passat alla djuren men det är svårt när hon inte får vara i landet på ett par veckor. Vi gläder oss dock väldigt till hon kommer hem den 1 mars igen :)

För att också vända på allt det här då... så måste det ju ha varit ännu mer synd om hundarna igår när dom fick vara ute hela dagen i 20 gradig värme, lite mulet, lite lite blåst. Det var ju varmt för dom stackars djuren. Och för att inte tala om valparna som fick sitta i hundhage som är så "liten" som 3*2 meter utomhus med fri tillgång till vatten och mat hela dagen. Det kanske också då är fel att dom var ute mellan åtta och halv fem????? Skit samma, jag vet att mina hundar har det bra, dom är friska och krya och är pigga och glada, äter som elefanter och skäller som hundar ska! Så nu lämnar vi herr/fru anonym bakom oss för vederbörande kommer ju ändå inte läsa bloggen, ellerhur... det framgick ju ganska tydligt *ha ha ha*

Jag satt framför datorn det mesta av dagen igår och försökte hitta återförsäljare av kepsar framförallt. Det var inte det lättaste. Det verkar som om man beställer containervis med sånt från Kina direkt och det kan jag ju itne göra!!! Jag hittade dock ett företag med lite häftiga kepsar, men dom var också lite dyrare... ja dom hade billigare också men jag får ringa dom på måndag. Så i morse hittade jag ett företag som hade hyfsade priser på handdukar också :) Måste ju brodera upp lite tills på onsdag som jag kan visa på öppningsceremonin... *gaaaah*.

Idag ska jag kolla på melodifestivalen. Den sänds ju live över datorn. Jag har dock en känsla av att någon kommer att ringa på dörren precis när programmet har dragit igång och det har jag inte lust med... men i mina planer är varjefall att skriva en liknande recension som förra veckan... får se hur det går. Annars är det ju Valentines Day här... alla hjärtans asså... jag har bara hundarna att fira det med så jag kör min hundkurs ieftermiddag efter melodifestivalen och det får väl bli firandet av den dagen typ... Det är inte någon rolig dag när man inte har någon att fira den med, inte ens mamma :( Men däremot vill jag och allesamman önskar er:

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det samma ha en trevlig alla hjärtans dag trots att du är ensam men du har ju hundrana. Vilken fint kort.
Kramar

Anonym sa...

Tackar för det fina alla hjärtans dag kortet :)
Jag ska oxå titta på melodifestivalen ikväll :)

Anonym sa...

Tackar också för dina kortet ! självklart blir det melodifestival..har längtat !

Anonym sa...

Vilket härligt Alla Hjärtans Dag-kort!

Daniela sa...

Happy Valentine's day! Stor kram från mig och mamma!