fredag 20 februari 2009

Aishas Vandringspris

Fick två bilder av Karin som jag bett om... det var på det lilla priset hon fick förra året som segrare i Aishas Vandringspris... Det här är alltså en liten påminnelse om den eftersom det är på g snart :)

Bakdelen på hästen rör sig alltså, så den kickar, den är jättesöt. Den kommer även i år att vara ett litet pris i den stoooora tävlingen *fniss*

Det går alltså ut på att gissa vad Aisha får för föl. Man ska gissa på NÄR fölet kommer, hon är inseminerad 6/6-08 vilket gör beräknad fölningsdag 6/5-09. Sedan ska man gissa på FÄRG och om man vill även på TECKEN i ansiktet... På hemsidan kan man se vad andra har gissat. Gå in på www.daimilus.se och klicka på Aishas Vandringspris längst ner på indexsidan... Vill ni gissa så skriv er gissning i kommentarerna eller maila till daimilus@gmail.com. Det brukar vara riktigt roligt när det väl närmar sig.

Aisha själv är skimmel, d.v.s. vit och hon är betäckt med den kände hingsten Briar. Han är Svettfux egentligen men för den oinsatta kan man nästan säga mörkbrun med en stor bläs i huvudet... Så nu är det bara att gissa på helt enkelt!!!!

Valparna har varit ute och sprungit på golvet här på morgonen och jag har äntligen fått dom till att somna. Jag ska iväg på den här företagslunchen om en timme och i eftermiddag tänkte jag att jag skulle göra ett litet videoklipp till videodagboken... Så ni får väl kika in där sedan. För er som prenumererar på den här bloggen så hoppas jag att det inte gör något att jag mailar er om uppdateringar på den bloggen också... vill ni inte att jag gör det får ni säga till, och vill ni att jag skickar mail till den men inte till den här så får ni också säga till! Allt går att lösa vetni!

Förresten, mormors operation gick bra! Hon opererade knät igår, fick en ny knäskål och var pigg och rask upp på benen... hon vill hem snabbt (på söndag) så hon springer nästan maraton i sjukhuskorridorerna.

Hörs senare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att May-Lis operation gick bra! ja den krutgumman...kan jag tänka mig att det är marathon i korridorerna..hehe...

ger dig en utmaning:
Gå in i mappen Mina Bilder.
• Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen.
• Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den.


skicka gärna en utmaning tillbaka om du vill :-)

Pia sa...

ja jag skiter i att gissa på fölet för jag har NOLL koll på hästar Skönt att mormors op gick bra

Anonym sa...

Vad skönt att din mormors operation gick bra. Vad kul att se dig och höra dig berätta vad du gör. men jag vet inte hur jag skall göra för att lämna en kommentar.
Kram

Anonym sa...

JA du ska fortsätta filma,jättekul opch höra om dina upptåg.
kram från ett kallt götet här är det INTE 14plusgrader,snarare minus 2,1ghrader snålblåst och snö på marken,inte så mycket,men ändå.
kram Göteborgaren nettan
ps.du passar i glasögonen!d.s

Anonym sa...

var inne på din videoblogg ! såå bra ! o vilket härligt flyt med firma o allt!glädjer mig massor !
tyvärr ville inte videobloggen ta emot kommentar just när jag var inne.

Ha en go kväll..det blir väl melodifestival ;)

Anonym sa...

Din videoblogg är inlagd på prenumeration på Bloglovin...