tisdag 17 februari 2009

Håll i er...

Hade ju planer på att åka bort och ta körkortet idag... klev upp halv sju och gjorde mig i ordning, fixade hundarna och plockade ur bilen och åkte till Department of Public Service (DPS). Var där tidigt vilket var tur och kom faktiskt först i kön!!! Det gjorde att jag också fick en tid för uppkörning idag. Klockan var då 8 och jag skulle köra upp inom en timme. Fick ställa mig på en speciell parkeringsplats och runt kvart i nio kom inspektörskan (det var en kvinna). På dom 45 minutrarna jag fick vänta hann jag bygga upp en fruktansvärd nervositet. Så himla fjantigt av mig! Det här var ju ändå mitt fjärde (!) körkort jag skulle ta men det var ändå nervöst för jag visste ju inte vad dom kollar på här... Sak 1 jag skulle få göra... FICKPARKERA. Gode Gud I Himmelen... jag som är så fruktansvärt dålig på att fickparkera. Dom hade till och med gjort en liten fickparkeringsficka som man skulle parkera i. Tog ett djupt andetag och bara gjorde en så j*vla perfekt fickparkering. Jag lovar att jag ska inte göra en enda fickparkering resten av detta året för jag har gjort den mest perfekta parkeringen man kan tänka sig. Hon vart riktigt imponerad (och så även jag...). När det var avklarat var det mest körning på småvägar, inget egentligen avancerat men som hon själv sa, när man har haft körkort i 10 år så lägger man på sig dumma vanor och dom syntes... *ooops*. Men huvudsaken var att jag blev godkänd och det blev jag!!! Så nu kör jag på en papperslapp i ett par veckor tills mitt riktiga lilla kort kommer. Men det projektet är här med avslutat, jag kör nu lagligt!!!

Åkte förbi posten påväg hem och postade det jag skulle postat igår så vart man av med det också. När jag kom hem hade jag lovat alla valpar en lekstund å dom fick vad dom bad om...
Vem har sagt att Cocker Spaniels är snälla jyckar? Yen gick till total attack mot dallisarna och hade skitskoj kan jag hälsa. Jag trodde aldrig att hon skulle tröttna!!!

Helt plötsligt när alla valparna var ute så ringde det på dörren... hur olägligt som helst. Det var någon som skulle plocka ner något från taket som hade med internetet att göra som påstod att mamma hade ringt i förra veckan och avbokat något. Nähä nä sa jag... hon är i Sverige så hon har inte ringt om något det vill jag lova. Han pratade väldigt lågt och otydligt men enligt honom så hade mamma ringt och sagt upp det där. Fine sa jag, då ringer vi henne och frågar. Så jag ringde upp och det visade sig att det var det förra internetabonemanget som vi sa upp 3 NOVEMBER som han skulle plocka ner. Men han får snällt vänta till mamma kommer tillbaka för skulle jag helt plötsligt inte ha något internet för att han har pillat så blir det hus i helvete och då är det bättre att mamma är här som har sagt upp abonemanget...

Idag har mormor även blivit inlagd på Höglandssjukhuset i Eksjö. Hon ska operera knät imorgon. Exakt vad för operation som skall göras vet jag faktiskt inte men man får ju hoppas att det går bra varjefall! Hon var nog ganska rädd tror jag fast hon ändå inte försökte att visa det... fast det är klart, hon är ändå 85 år...

Imorgon skall det vara ribbon cutting för företaget klockan 11. Egentligen vad det innebär vet jag inte mer än att jag ska klippa av ett band och dom ska ta kort och det ska sättas i tidningen... blä... men det görs när man blir medlem av Chamber of Commerce... Lite beroende på väder och vind så får jag se om Daim eller någon annan får följa med.

Resten av den här dagen blir nog ganska lugn. Jag vill inte men jag är ganska trött så jag kanske går och lägger mig en stund. Vi har riktigt pissigt väder med duggregn och råkallt idag så det är inte något som lockar direkt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till körkortet! Vilka härliga bilder på valparna:-)
Kram på dig!

Anna Karlsson Widmark sa...

Valparna är ju för söta! Såna gosegrisar! Hälsa May-Lis. =)

Daniela sa...

Vaddå? åkte vi olagligt? tur att du fick ditt körkort i alla fall. jag trodde nästan inget annat.. Är det fotbollsplan som är kvar? Vart ska May-Lis opereras? i Eksjö? mamma har ju hand om några av dem.. Just det på tal om henne (mamma alltså) hon hälsar till dig!
Grattis återigen till kortet!

Anonym sa...

Grattis till körkortet! Skönt att ha det avklarat.

Anonym sa...

grattis till körkort ! det gjorde du bra ! tänk fickparkera undrar hur man skulle klara det nu när jag undvikit det så många år..hihi

ja ta med daim..vi vill ha en idolbild på daim när ni klipper bandet ;) :D

Anonym sa...

Grattis till körkortet, fickpakera hade jag aldrig klarat. Valparna är så söta ihop. Hoppas att opertionen går bra för din mormor.
kram

Anonym sa...

Grattis till körkortet! :)