tisdag 10 februari 2009

Glasögonormen

Nu har jag återigen blivit en stolt glasögonorm... eller glasögonelefant kanske jag skulle säga. Jag är ju inte direkt smal som en orm om man så säger. Ni ska få se bild imorgon. Jag ska sminka mig och göra mig lite i ordning för just nu ser jag ut som en riktig lodis *ha ha*. Mitt eget tycke... jo så länge jag har håret uppsatt så ser det hyfsat ut men dom passar egentligen inte när jag har håret utsläppt... Jag är väl inte den som passar i glasögon egentligen men vad gör man? Någon gång kanske jag hittar ett par som passar mig ändå. Det är inte lätt när man har ojämna ögonbryn och ojämna öron, då blir allt lixom ändå snett... Jag kan däremot inte neka till att det var nödvändigt att få glasögon. Jisses amalia vad jag ser bättre nu!!!! Lite pinsamt att jag inte fått gjort det tidigare. När jag skulle köra hem och provade glasögonen för första gången insåg jag att jag kunde se vad som stod för namn på gatuskyltarna. Detta gjorde ju självklart att jag skulle ju se varenda jävla liten skylt på vägen hem! Ögonen var dötrötta och hjärnan likaså. Provade dom framför TVn och ja... nu ser jag ju vad som står för liten text där också!!! Så det är nog bara att vänja sig till att vara glasögonelefant! Jag kommer aldrig kunna ha linser för den nu som föreslår det, eftersom jag redan har blivit opererad i ögonen och har ärr kvar sedan dom operationerna...


Ovädret har inte kommit ännu, det beräknas vara här om ungefär två timmar. Allt är väl förberett och klart för det varjefall tror jag. Hundarna har kissat en sista gång och fått middag. Jag var och handlade lite hundmat idag och köpte då lite leksaker till alla valparna. Dallisvalparna fick två, Yen en och Texas en. Jag tror att dallisvalparna gillar sina mest :) Dom leker för fullt med dom just nu...


Annars har dagen bara gått i stormens tecken... har inte kunnat göra något för man vet inte hur nästa halvtimme blir men det har varit ganska så lugnt hittills :) Får se hur natten blir. Hästarna är inne och har fått middag


Det får väl vara allt för nu tror jag... får se om jag har något internet imorgon bitti!!! Jag har nog fyra trötta valpar snart med tanke på tempot i valplådan jsut nu!!!

Inga kommentarer: