måndag 23 februari 2009

Gaaaaaaaah

Jag blir verkligen jätteirriterad när saker inte riktigt går min väg. I tre dagar har jag nu hållt på att bråka med youtube... det tar evigheter att ladda upp en film, nästan över en timme ibland. Så går man från datorn och håller koll med jämna mellanrum och så står det tre minuter kvar... sätter sig och väntar tre minuter och vad händer "ett fel hände tydligen, var god försök senare igen". Då har man väntat i över en timme på den där jäkla filmen och så funkar det inte. Det tar ju evigheter juh!!!!!!! Kan den inte säga det direkt istället för när hela skiten ska vara uppladdad??? Nu är det tredje gången jag försöker ladda upp sista delen av filmen. Det är väldigt irriterande eftersom jag kommer inte riktigt vidare med andra klipp förräns den är färdig. Idag är det extra irriterande eftersom jag har gått och köpt mig en videokamera och faktiskt i väntan på att uppladdningen skulle bli färdig gått runt och filmat lite... då blir man inte så jätteglad när det bara skiter sig hela tiden!

Igår kväll satt jag och kollade på Oscarsgalan... jag fascineras av dom här klänningarna... oao. Tänk att få gå på en sådan gala någon gång och få va så fin! Sicken dröm... *cilla drömmer sig bort*. Och vilka smycken. Jag fick för mig igår att jag skulle vilja ha en ring... en ganska platt ring, nästan liknande en manlig förlovningsring eller så som skulle sitta på långfingret... just nu har jag inga ringar som passar tyvärr... men men, det blir att önska sig för dom pengarna har jag inte. Ringar och smycket är skitdyra här!!!! Den ringen skulle jag gravera med "Daimilus 2009" för det var då jag egentligen startade allt... eller så kanske man skulle gravera "Texas 2008" för det var då jag flyttade... det var nog lite häftigare tror jag... ja ja, det får fortsätta vara en dröm ett tag till...
Nåväl, åter till Oscarsgalan. Det fanns nog ingenting som var fel med den galan. Oj oj oj så dom kan braka lös när det är allvar. Jag är ju lite musikalfreak så det passade verkligen mig som handen i handsken... från början till slut. Vad gäller filmerna kan jag absolut inte säga om någon fick fel pris eller rätt pris för den enda nominerade filmen som jag har sett var Wall-E... och den var så söt! Rekomenderas varmt. Jag är ju inte riktigt filmtypen så... vi har inte ens en DVD så jag får se det på datorn i så fall...

Dagens blogg får bli bildlös. Förhoppningsvis kan jag ladda upp en nygjord film ikväll. Håller fortfarande som sagt på att ladda upp del 3 sedan i lördags... BLÄ. Det är ju lixom inte några nyheter då... men men...

Kram på er allihop!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar med att bli galen på att det krånglar att ladda upp på youtube... Grr Jag försökte länge igår och i dag försökte "Sune-sarah" hjälpa mig men icke:-( Vilka härliga bilden på Daim som flyger över hinderna:-)

Fest i april? Man kanske skulle ta en sväng och hälsa på er*Lotta drömmer sig bort* Fniss:-)

Ha det bra!

Anonym sa...

Vi väntar med spänning på att det ska fungera igen... :)

Anonym sa...

hejsan svejsan!
men dumma youtube:-)
klart att dina filmer ska gå enkelt och smärtfritt att laddda upp...*grr*
här va det kattskrik och gnäll på morgonen..magknas på Pipen..
kramis...

Pia sa...

Här e en till som väntar med spänning ;)

Anonym sa...

Hoppas det funkade till sist :)
kikar in på din videoblogg sen ! den är suverän ! bra jobbat !

Daniela sa...

Lycka till med Youtube! Jag har alltid hatat den sidan! så jag förstår dig..
Kramar

Anonym sa...

Grattis till att du sålt gården,visst att det tar 3månader,men den är såld ivarje fall det är ju det som är det viktiga eller hur??
grattis oxå till din fjärrstyrda videokamera(ja jag såg att du zoomade ut)
jösses vilket långt hår du fått måste jag oxå tilllägga! snyggt!!