onsdag 25 februari 2009

Gårdagen och natten

Så... nu har jag lite mer tid på mig att skriva om gårdagen

Först på eftermiddagen var jag ju iväg med valparna och skulle hörseltesta dom. Valparna hade fått mat klockan vart över sex på morgonen men ingen lunch med tanke på sedering. Jag åkte i god tid så jag själv skulle hinna äta lite lunch på vägen.

Väl där visade det sig att nä, här sederas inga vovvar, man håller dom och så är det liksom bra med det. vi började med Co-Co. Bustrollet skulle ju inte vara still men när jag gick ut ur rummet så skärpte hon till sig och för er som inte har sett en BAER-graf så ser den ut så här:

Enligt dom så är hon fullt hörande vilket jag egentliten håller med om på hennes reaktion när vi satte till ljudet till örat men jag ställer mig frågande till höger öra, tycker att det är lite lite kurvor om man jämför med vänster öra för exempel... jag ska dock maila den här till lite veterinärer och se vad som säger, vad tror ni? Som jämförelse kan ni här få se Bisquits graf, och det var så här alla andra valpar såg ut också...

Sedan med diskussionen hurvida hunden bör vara sederad eller inte vet jag faktiskt inte. Jag kan för lite om dom här testen men det skulle vara VÄLDIGT intressant att se om det blir någon skillnad på en sederad hund mot samma hund icke sederad... här i USA så gör man det som sagt inte....

När alla hundar var färdiga, åkte jag hem och böt om i en rasande fart och åkte sedan till en mellanstadieskola där banketten skulle vara. Jag kände ju inte en kotte men bakom mig i kön så stod en kvinna med sällskap och hon såg nog att jag såg lite ensam ut så hon började prata lite med mig. Det visade sig att hennes sällskap var distriktsåklagaren, sheriffen och en annan viktigpetter som sedan visade sig vara hennes man. Och sedan tillslöt en till kvinna som visade sig vara domaren... Kvinnan i fråga tyckte att jag skulle sitta med dom vilket jag gjorde. Åklagaren var antingen väldigt blyg eller en riktig torrboll för han sa inte många ord till mig direkt. Resten av sällskapet sa väl lite mer men det var inte världens diskussioner så att säga. Det var skolans orkester som spelade lite till maten

Dom var faktiskt jättebra!!!!! När maten var uppäten var det lite "bla bla". Bland annat var det en känd sportjournalist som var inbjuden som talare, Dale HansenHan jobbar på en TV kanal här och är tydligen väldigt prisbelönt. Det vart ju en del sport i hans snack och jag är ju inte riktigt inne på sportskändisar direkt så jag fattade inte alla skämten direkt. Och sedan var det en del awards för 2008 som skulle delas ut.

Terrells skolor har en tiger som maskot, Tiger var och hälsade på igår och här är jag och tiger...

Jag var skönt nog hemma redan kvart över nio. Gjorde ett litet filmklipp som håller på att laddas upp just nu och gick sedan och la mig. Igår var första gången som Crispy ville komma och sova med oss i sängen igen efter valparna. Jättemysigt. Och det hade kunnat vara en jättemysig natt om inte mammas j*vla tandläkare hade ringt klockan 1 och väckt mig! Inte nog med att hon väckte mig, hon väckte mammas hundar, mina hundar, valparna, Crispy ja praktiskt taget alla. Sedan skulle Crispy titta till sina valpar, ut och kissa, pipa och vara allmänt jobbig. Alla hade lugnat sig efter en timme men jag var så klart klarvaken och somnade inte förrän halv fyra. Klockan fem började Crispy återigen att pipa och ha sig och klockan sju vaknade hela huset igen, då var det inte annat än att gå upp... Så idag kommer bli en vääääääldigt lugn dag. Mari har kommit och börjat städa och när hon har åkt ska jag faktiskt gå och lägga mig en stund till... Resten av dagen blir bara att ta det lugnt och försöka hålla sig vaken!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till hörande valpar =)

Anna Karlsson Widmark sa...

Låter som att folk inte har vett att räkna ut tidsskillnader... Stryk skulle de ha! Hoppas du får sova mer inatt. =)

Anonym sa...

Är inne och kollar hur du har det.
Kram

Daniela sa...

Vad mycket roligt du får vara med om! Låter som att du har det toppen där! Jätte roligt! Lite avis är jag ju allt! Ha det så underbart och ta hand om både dig och djuren! Saknar dig! kram

Anonym sa...

Vilken söt "liten" maskot - har alla skolor en egen maskot? Även alltså en mellanstadieskola? Ser mycket film med tjejerna, typ High School-miljöer och där är ju alltid maskotar med...
Hörseltesten begriper jag mig inte på, men nog skulle man gissa att hon kanske hör lite sämre på högra i alla fall.