måndag 9 februari 2009

Skit i olika former

Måndag... väcktes halv sex av världens oväder. Redan här började skiten... hästarna var ute!!! Dom har vindskjul att gå in i och jag hade lagt in hö där så det var bara mitt eget samvete som mådde piss. Det var mörkt ute och att gå ut när det blåser så hårda vindar kan vara livsfarligt. Men så plötsligt så slutade det att blåsa, det bara regnade... Jag lyckades somna om och vaknade fem över sju. Gick upp och kollade på nyheterna. Jo, det skulle regna lite på förmiddagen för att avta vid lunch och så ska vi få in ett större område under kommande natten. Perfekt, räknar med att ta in hästarna under eftermiddagen och kan då fortsätta att titta på Goodmorning America som hade intervju med kapten, besättning och passagerare från planet som landade i Hudson River i New York i Januari. Så ringde mamma vilket alltid är trevligt. Mest ekonomisnack... Jo, hon har beställt flygbiljett så hon kommer hem 1:a mars igen :) *jippieeee*...

Så var jag tvungen att ringa vår ena bank för att internetbanken hade hakat upp sig och vi behövde återställa lösenordet... det var lugnt, gjorde det och gick in på mitt företags konto... där stod inte den summan jag hade förväntat mig. Den senaste insättningen jag hade gjort fanns inte med!!! Och den gjorde jag 26 januari, jag hade till och med kvittot i köket. Ringde banken igen och hon ber om mitt kontonummer så jag läser det som står på checken... nä, det är inte ditt kontonummer.... läs vad som står längst ner på checken... jag läser numret igen... nej det tillhör inte dig säger hon och nämner ett annat nummer... vi börjar nysta i härvan och inser att fel kontonummer är tryckt på mina checkar. Jag har satt in pengar på någon annans kontonummer och likaså skrivit ut, visserligen bara en check men ändå, från någon annans konto!!!! Det får ju inte hända. Det är också förklaringen på varför hon sa att jag inte hade fått några checkar när jag var på banken förra gången och jag reagerade inte men hon beställde nya checkar som kom ett par dagar senare. Dom hade jag bara lagt åt sidan, men dom hade rätt kontonummer på sig. Som tur var så hade jag bara skrivit ut en check på fel konto och allt går att rätta till. Jag ringde dom som hade fått checken coh förklarade situationen och att jag skulle komma in med en ny check om ett par timmar...

Gjorde mig i ordning och begav mig av på dagens åktur... inget speciellt egentligen. Åkte och kollade på lite bilar, Ford, men det var inget som föll mig i smaken direkt faktiskt. DYRT fick jag känslan av. Men jag slapp bli påhoppad av en försäljare varjefall... Var hemma vid två. Då fortsatte skitgörat... Ut med alla hundar, inkl Yen i hage...Tömde och skruade cockrarnas valplåda och ställde ut den så den var lätt tillgänglig. Yen ska få bo i den ett tag för golvet tar skada av att hon har stor hage på parketten... ställde in disk i diskmaskinen. Flyttade dallisvalparna till cockerlådan och tömde deras låda och skurade den... sedan var det bara att ta tag i det äckliga golvet. Det tog över en timme att få det okej igen... bläääääääää. Efter det var det bara att ställa sig i duschen. En UNDERBAR dusch... När jag stod och gjorde mig i ordning ringde telefonen igen. Det var en tjej som också föder upp halvblod här i Dallas som jag har sökt ett par gånger. Hon var jättetrevlig. Hon visste exakt vart jag skulle vända mig för att få tag i halm :) Jag ska åka dit och hälsa på på torsdag. Dom har massa godkända hingstar mm där och jag kanske till och med skulle få rida... gud så spännande i så fall... skitgörat fortsatte - stallet... det var iofs ingen skit egentligen för mockningen var ju gjord men hästarna skulle få mat och vatten och få komma in och sova. Det känns som även fast nästa oväder inte ska komma in förräns imorgon så är det säkrare att dom är inne. Dom ville verkligen in också kan jag meddela!

När dom var inne så var det tillbaka till huset och börja plocka in cockrarna. Yen höll konsert i en kvart för hon var INTE glad över att inte kunna se ut lika lätt. Att vara tillbaka i valplådan var inte kul. Men sedan var hon så trött så hon somnade ändå... Och så var det att ta in dallisarna och det är väl praktiskt taget där vi är nu... ska väl se att få i mig lite middag som förhoppningsvis är bättre än den katastrofmiddagen jag lyckades med igår kväll... såsen brändes, köttet vart överpepprat osv osv osv. Det vart en riktig katastrofmiddag så jag ska va glad att det bara var jag som åt! Dom ringde här på kvällen och sa att mina glasögon hade kommit så dom ska jag hämta imorgon förmiddag tänkte jag. Ska bli kul att se vilken skillnad det blir... så tänkte jag att på fredag ska jag försöka ta och göra uppkörningen så den är klar... mitt fjärde körkort...

Idag får Dumle avsluta bloggen... jag fick massa härliga bilder från Ann-Sofie på honom och brorsan Daimprins...
Ann-Sofies vardagsrum fick sig en omgång tydligen när vildarna hade party där...
Han får vara glad att han får uppleva snö, för det får inte valparna här göra... Är detta ett arv från pappa tro? Han sprang också runt med mössor, vantar och andra saker och lade på hög för att vakta sedan... han ser ju väldigt oskyldig ut i blicken...Daimprins i täten med Dumle i svansen... dom ser ju ut att ha skoj varjefall

Avslutningsvis... grattis Anders till andraplatsen i Vintermarathonet... Vi hejade för fulla muggar här!!! Hoppas det hördes *lol*

7 kommentarer:

Anonym sa...

hihi kul att du ville ha med bilderna ! i går var de galna :)

Skönt att det ordnade sig med banken tillslut och nya hästvänner är ju toppen !
Stort lycka till på uppkörningen vi håller tummarna !
Anders hälsar o tackar för heja stödet..klart det hördes :D KRAM!!

Anna Karlsson Widmark sa...

Lycka till på uppkörningen! Det kommer ju att gå finfint. Och jag är lite sugen på en resa till Texas, fast lär ta nåt år att spara ihop... ;)

Anonym sa...

oj, vilket oväder det måste varit! Jag kan tänka mig att det blåser ordentligt när det blåser där..

Pia sa...

Han e ju för söt lille Dumle:D

Anonym sa...

Ojoj vilket strul.. Tur allt ordnade sej tillslut.. Jisses va goa valpbilder, dom är ju bara för rara... :)

Humlan sa...

Det är så kul att läsa din blogg det händer verkligen alltid något. Dessutom tar du helt underbara kort.

Vad söt dumle är. Lycka till med körkortet.

Anonym sa...

Vad goa dom är, Dumle och Daimprinsen. Men snö och kyla, nja, nog tror jag Dumle kommer att njuta så mycket mer av värmen hos er.