fredag 27 februari 2009

Ett mail...

Jisses amalia. Det var länge sedan det hände... jag hade bara ETT MAIL när jag öppnade mailboxen i morse! Det var mormor som hade skrivit. Vanligtvis kan jag ha upp till 20 över en natt men inte idag....

Igår hade jag inte lust att blogga. Fråga mig inte varför men det bara stretade emot. Jag hade väl inget direkt att förmedla heller. Det var en kille här och reparerade Agda, vår brodyrmaskin. Så nu funkar hon. Men sicket oeffektivt sätt dom har att fakturera eller rättare sagt skriva en räkning. Det tog över 45 minuter och ändå lyckades han inte. Det var samma sak förra gången han var här. Jag har aldrig varit med om maken!

Jag började göra en katalog med alla kepsarna. Ska ju på en affärsmässa i slutet av april och då tänkte jag att det kan vara bra för folk så får dom ta med sig en sådan hem så ser dom vilka kepsar vi har hemma just nu så att säga. Firman har över 3000 kepsar så jag tar bara dom jag har hemma. Så kan man ju utöka katalogen allt eftersom. Här är några bilder, bara för skojs skull...

Det är en labrador egentligen men jag tycker den kan va annan hund också...

Bullriding

En springande häst

En lite mer traditionell vanlig keps med flammor och shackrutor som finns i massa olika färger...

En med lite mer flammor som också finns i massa färger...

Jag har väl ett 20 talet kepsar kvar att märka och fota och sätta in i katalogen. Det har jag tänkt att försöka hinna med idag. Så ska jag åka och försöka hitta madrass till mammas säng. Hennes hundar har ju totalt tuggat upp dom som låg på sängen i ren förtvivlan över att hon var borta. Hundmat (valpmat) måste införskaffas och ja, sedan var väl den dagen borta...

Förhoppningsvis får jag en ny mobil med posten idag. Man hör inte när det ringer på den gamla vilket är väldigt irriterande. Det är ju en förutsättning för att ha en mobil känns det som. Men jag upptäckte att dom hade glömt två siffror i adressen så det är inte säkert att den kommer fram. Han frågade ändå om adressen var rätt och jag korrigerade honom men det vart ändå fel... det hände liknande sak när agilityhindrena skulle komma och då fick JAG betala $8 för hans jävla misstag... då hade han skrivit CountRy road istället för County Road... skit samma...

Igår hade vi ruskigt varmt här... 28 grader. Men det kändes inte för det blåste ganska mycket. Det var varmt och skönt, ja, speciellt om man jämför med hur Ni har det.

Så det har inte hänt så jättemycket intressant faktiskt. Jag har jätteproblem med videobloggen. Efter 12 timmar gav jag upp att ladda upp senaste klippet på youtube... jag måste nog sätta mig in i det där lite mer. Datorn strular så fort jag kopplar till videokameran så jag vet inte vad jag gör för fel... jag lär mig nog! Om det är någon som är bra på sånt så hojta gärna till!

Kram på Er

2 kommentarer:

Anonym sa...

i dag har lilla Dumle kunnat vara ute mycket han med..vårsol med plusgrader äntligen !
mkt jobb med katalogen kan jag tänka mig..den gula med hästen blev nog min favvis :)
ha det gott vännen !

Daniela sa...

kepsarna är ju jätte fina! Det kommer att gå åt kepsar tror jag! Hur går det med valparna?
Kram