torsdag 19 februari 2009

Lås, Larm, Kepsar och Allergi

Hej alla glada!

Sicken dag det har varit! Igår när jag skulle gå och lägga mig gick helt plötsligt inte larmet att sätta på. Det var något i mammas sovrum som inte var rätt. Så det var bara att ta tag i när jag vaknade. Två larmkillar var här på nästan en timme, det tycker jag var snyggt jobbat... men tror ni inte larmhelvetet funkade när dom kom? Jo så klart. Det var ju tur att han hade hört den felande pipningen i telefonen så han visste att det var trasigt när jag ringde. Troligen så har det varit glapp i ett fönster som jag har öppnat under den timmen dom tog på sig och komma och när jag stängde det så gjorde jag det lite hårdare och då ploppade den till och funkade igen. Men det var ändå bra att dom kom för jag fick lärt mig ett och annat om larmet varjefall!

Så imorse skulle jag släppa ut mammas hundar och för enkelhetens skull tänkte jag öppna utifrån. Vad händer då, jo jag får hela låset i handen istället!!! Ööööhhh, så ska det inte vara. Så jag fick gå inifrån istället. Jaha, det var ju bara att stämma av med mamma om jag bara skulle få fixat hennes lås eller byta till hela huset eftersom nycklar säkert finns lite överallt till den här fastigheten. Låsen är ändå 10 år gamla och börjar dom ramla i sär så är det INTE bra. Jo det var bättre att byta till hela gården. Sagt och gjort ringde en låssmed. Hade tur och han kunde komma direkt. Det var ju bara det att den stackars grabben hittade ju inte här ute på landet. Det tog honom nästan 2 timmar att hitta hit stackarn! Och när han väl kom hade han inte det han behövde så han fick åka tillbaka och hämta det han behövde för att komma tillbaka dryga 45 minuter senare. Sedan tog det väl honom dryga 2 timmar att byta allt. När han kom in i mammas sovrum såg jag på honom att han började må sämre, han blev mer och mer förkyld och frågade då hur han mådde... "det är lugnt, jag är allergisk mot hundar bara..." vad säger man då??? Eh... ooooops... shit....Men han gjorde färdigt jobbet och gick ut och tog sig frisk luft innan han åkte och förhoppningsvis blir han väl snart bättre men gud vad jag kände mig elak! Jag fick verkligen så dåligt samvete!

Igår beställde jag ju kepsar till brodyrstudion. Gissa om jag blev förvånad när UPS helt plötsligt körde upp på gårdsplan. Jag trodde tidigast det skulle komma imorgon eller måndag. Här var det snabba puckar. Och det var helt perfekta och snygga kepsar också. Det är lättare att ni går in på http://www.katisportcap.com/ och kollar istället för att jag fotar alla kepsar och lägger ut här för dom är många... Jag har ju självklart inte köpt alla kepsar kan jag ju lugna er med!


Idag kom även den här bilden med mailen...

Den är från Ribboncuttingen igår. Jag sticker ut i min röda tröja *fniss*. Vilken stor sax ellerhur?

Annars har bara valparna rymt två gånger idag. Japp, dom har nog lärt sig hur man kommer ut nu tror jag... man vänder mat och vattenskålen, ställer sig på den, tar ett djupt andetag och hoppar tills man kommer över. Två gånger lyckades dom med det, sedan fick jag slänga ut dom. Jag kunde ju inte sitta och vakta dom när det sprang massa folk höger och vänster om här!

Klockan är kvart i fyra och eftersom det är lite kyligare idag så får jag ta in valparna snart. Det blir nämligen skugga hos dom och det är inte bra. Det blir nästan lite för kallt även fast det är 15 grader varmt ute idag. Men det är ändå inte varmt...

I kväll blir det bara en lugn kväll framför dumburken - datorn eller TV'n, det återstår att se!

Kram på Er

3 kommentarer:

Anonym sa...

kikade in i din videoblogg,kul att se dig och att höra din röst igen-inser att vi hade ganska kul många gånger du och jag..jaga hästar med 4-hjulingen mm
vilken stor gård och huset verkar stort oxå!
utrymme har ni ju verkligen..
ha det gott i värmen så ska vi sitta här och huttra i snön..
kram från göteborgaren nettan.

Anonym sa...

Stackars lille låssmed, det var ändå bra gjort tycker jag, att fixa jobbet fast han var så allergisk...

Anonym sa...

Det skulle ha varit i Sverige det - en allergisk låssmed som gör hembesök hos en hundfamilj... :)

Är amerikanska lås sämre än våra, eller hade ni bara otur? (tycker att man ser i amerikanska TV-serier här hemma, att dörrarna inte verkar speciellt svåra att få upp om man vill ta sig in olovandes).

Och vilken söt jättesax! :) :) :)